Nobelova cena míru pro Gorea?

12. října 2007 v 13:53
Nevím, jak Vy, ale když jsem si já přečetl titulek článku "Nobelovu cenu za mír dostali Al Gore a panel klimatologů" a následně si přečetl i článek, nemohl jsem uvěřit tomu, co čtu.

Vždycky jsem si myslel, že Nobelova cena je udělována za skutečně významné počiny a aby někdo získal Nobelovu cenu míru, musí pro tento mír udělat skutečně mnoho. Jak vidno, nemusí. Stačí se věnovat aktuálnímu tématu a Nobelovka je v kapse. A ať mi nikdo netvrdí, že se problematice životního prostředí a globálního oteplování věnuje pan Gore od 80. let! Začal se jí totiž aktivně věnovat až po prohraných volbách s G. Bushem v roce 2000 a to si myslím, že je na Nobelovu cenu dost málo.

Upřímně jsem velmi rozčarován a váha Švédské královské akademie věd v mých očích značně poklesla. V udělení právě této konkrétní Nobelovy ceny vidím kruté politikaření a podlehnutí módnímu tématu a to bych od takovéto instituce skutečně neočekával. Jsem si jist, že mezi 181 nominovanými kandidáty by se našlo mnoho takových, kteří pro mír udělali více. Bohužel pro ně se ale nevěnovali módnímu tématu!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 pampelina | E-mail | 12. října 2007 v 14:42 | Reagovat

Mě je to jedno. Gore mě neživí. Tudíž nehlasuju. Ale dnes by se mi moc hodil, panák jeden. Vynadala bych mu od plic a nafackovala bych mu.

2 Mí­ra | 12. října 2007 v 15:46 | Reagovat

:-)))))))))

3 llukynek | E-mail | 12. října 2007 v 15:47 | Reagovat

TO [1] pampelina:

Copak Vám provedli?

4 pampelina | E-mail | 12. října 2007 v 15:56 | Reagovat

Nobelova cena pro Al Gora má pro mě stejnou hodnotu, jako když v maďarsku udělaj na vesnici nejdelší klobásu na světě.

A co mi provedli? Ani nevím. Asi špatnej tlak, nebo co.

5 Tony | 12. října 2007 v 17:05 | Reagovat

Bude -li oceněn muž, který se jmenuje Sir Nicholas Winton, bude to mít možná nějaký smysl, ale jak vidím, ne pro něj. Protože, je-li oceněn muž jménem Al Gore, snad za to, že je Američan (protože, on se té klimatologii věnuje opravdu, dokonce, až od roku 2004, pokud lze věřit zprávám BBC a CNN)

ztrácí toto ocenění poněkud na jméně:)

6 Tenzulice | 12. října 2007 v 17:22 | Reagovat

Ale "laureát Nobelovy ceny", to zní. Hned se zvýší šance na zvolení americkým prezidentem. Teď ještě laureát Nobelovy ceny za ekonomii - profesor ing. Václav Klaus c.s.c. nebo co, laureát Nobelovy ceny za mír Václav Havel a je vymalováno.

7 llukynek | E-mail | 12. října 2007 v 17:29 | Reagovat

TO [5] Tony:

Zcela souhlasím.

8 Vašek | 12. října 2007 v 18:25 | Reagovat

Nobelovka je a bude politická věc. Kdyby nepadl komouš u nás brzo, tak by za mír Nobelovku dostal Havel. Měl by i protekci s jeho bombardováním. Je to vše pouze a jedině o penězích a prospěchu. Nobelovka dnes nemá hodnotu. Pouze se za ní dají peníze určeným lidem.

9 Z | 12. října 2007 v 18:43 | Reagovat

souhlas. Je mi z toho taky mdlo

10 Leslie | 12. října 2007 v 19:46 | Reagovat

Al Gore se ekologii a globálnímu oteplování opravdu věnoval mnohem dříve. Např. jeho kniha Země na misce vah byla vydána počátkem 90. let. Škoda, že se nestal prezidentem. Hodně věcí mohlo být jinak.. Cením si ho mnohem více než Bushe.

11 Stanislav Lelek | E-mail | Web | 12. října 2007 v 19:57 | Reagovat

Když to tak sleduju, nedá mi to, abych se nepodíval na svět z výšky, někde z dráhy Měsíce. Pak mi to lidský mraveniště přijde spíše úsměvné. Jak se ti mravenečci na tý zeměkouli přetahují, mudrují, připadají si důležitě...., a mě to z té výšky, na pozadí nekonečného vesmíru, přijde zábavné a....bezvýznamné.

12 llukynek | E-mail | 12. října 2007 v 20:41 | Reagovat

TO Politika-cz:

Diskuse není prostor pro reklamu, proto byl Váš příspěvek smazán!

13 Mí­ra | 12. října 2007 v 20:54 | Reagovat

A navíc se tam nelze dobýt :-)

14 Luboš | 12. října 2007 v 21:20 | Reagovat

Souhlasím s Lesliem(10),

a k některým dalším příspěvkům, kdybyste si dali práci a přečetli si některé Gorovy texty...... . Ale ono je jednodušší pindat nebo být švejkovsky "moudrý" (vzpomínám na Kischovo - čti Švejka-směj se, ale nezapomeň přemýšlet). Některé z Vás asi také inspiroval gigantický příklad české "zaprděnosti" -  pan prezident ČR (slovo "náš" mi nějak nejde přes klávesy...).

Hezký večer

15 Anna | 12. října 2007 v 21:24 | Reagovat

Pokud mám správné informace, věnoval se pan Gore tomuto tématu opravdu podstatně dříve, než uvádíte Vy. To, že jste ho zaregistroval mnohem později, souvisí více s jeho mediální známostí, což znamená, že jeho hlas je prostě nyní víc slyšet, než když byl "nikdo". Myslím, že v tomto směru mu poněkud křivdíte.

Nicméně, také jsem zprávu o jeho ocenění přijala s rozpaky a trochou rozčarování. I já jsem měla o této ceně jiné mínění.

16 Kristýna Kabzanová | E-mail | Web | 12. října 2007 v 21:37 | Reagovat

[5]

Nic proti, ale Gore se zabývá ekologií minimálně od 80. let. Na YouTube by se určitě daly ještě najít jeho projevy jako mladého senátora, ve kterých kritizuje politiku tehdejších prezidentů (sama jsem se dívala na jednu z jeho ostrých kritik vůči Georgi Bushovi staršímu). Pro něj to není módní záležitost, ale typ politiky, který vede od svého vstupu do Kongressu, kam nastoupil po tom, co se vrátil z Vietnamské války.

Říct, že je to pro něj módní záležitost by bylo trochu scestné, jenom je prostě v posledním roce díky oceněním jako je Oscar nebo Nobelova cena víc vidět...

17 Někdo | 12. října 2007 v 21:39 | Reagovat

[16] Kristýna Kabzanová

Že se tím zabývá od 80 let neznamená že o něm není slyšet až od 2004:) Asi bylo nežádoucí aby mu naše pravicové vlády dělaly publicitu, když všemu tak dokonale rozumějí sami???

18 starej dobrák | 12. října 2007 v 22:20 | Reagovat

No to se mě povedlo - "ilukýnek"teď již dokonce s fotkou vím kdo to je,odkud je .Lulínku pamatuješ na ty slinty,co jsi chrlil dopoledne?.Lulínku musíš se snažit..snažit,nebo dopadeš jako Gore-budeš za své "úvahy" nobelizován!

19 gogo | 12. října 2007 v 22:22 | Reagovat

Nobelova cena za mír, nemá s Nobelem nic společného. Je to politikum.

Hezké bylo,když pán ve fraku vyhlašoval vítězem Al Gora, jak si prstem cvrnkal do nosu,že by nevěřil svým smyslům ???

20 llukynek | E-mail | 12. října 2007 v 22:28 | Reagovat

TO [15] Anna:

Já vím, že se Gore této problematice věnoval ji dříve, ostatně se to píše i v původním článku na Novinkách. Po svém nezvolení prezidentem USA se jí ale začal věnovat ještě více a já kritizuji udělení ceny pod vlivem módních témat.

21 llukynek | E-mail | 12. října 2007 v 22:28 | Reagovat

TO [18] starej dobrák:

Slinty nechrlím. Za vším, co jsem kdy kde napsal, si stojím.

22 llukynek | E-mail | 12. října 2007 v 22:39 | Reagovat

TO [14] Luboš:

Evidentně jste nepochopil pointu článku.

23 Kristýna Kabzanová | E-mail | Web | 12. října 2007 v 23:10 | Reagovat

[17]

Reagovala jsem na tuto část příspěvku č. 5: "protože, on se té klimatologii věnuje opravdu, dokonce, až od roku 2004". Což není pravda. Možná o něm je slyšet u nás až teď, ale nesmíme zapomenout, že minimálně Amerika a menší okruh lidí už ho znal díky jeho knihám a viceprezidentským aktivitám dávno před tím. Jenom díky tomu, že z politiky odešel, a jezdí mnohem víc po světě, ho Evropa najednou zaregistrovala.

24 shit | 13. října 2007 v 1:09 | Reagovat

...pohled na dědka po oznámení, že mu Gore posral hlavu stál za všechny prachy, jen tak dál a možná se dožijeme i události jak za doby konce kultu Klémy...i když ten byl oproti taťkovi tunelovi  opravdový charakter a státník. .-)

25 Piettro | 13. října 2007 v 1:24 | Reagovat

A to si vem jak bys nemohl uvěřit tomu,kdyby to vyhrál Jásir Arafat :)

26 llukynek | E-mail | 13. října 2007 v 1:34 | Reagovat

TO [24] shit:

Jste prostý nevzdělanec.

27 Anna | 13. října 2007 v 11:32 | Reagovat

To [20] llukynek:

Nesouhlasím s Vámi. Vaše tvrzení si přizpůsobujete podle toho, co se Vám zrovna hodí. Proč ve svém článku píšete, cituji:

"A ať mi nikdo netvrdí, že se problematice životního prostředí a globálního oteplování věnuje pan Gore od 80. let! Začal se jí totiž aktivně věnovat až po prohraných volbách s G. Bushem v roce 2000 a to si myslím, že je na Nobelovu cenu dost málo."

A pak mi na mou reakci napíše, že víte a věděl jste, že se Gore tématu věnuje déle. To je manipulace s fakty.

Nesouhlasím s Vaším výrokem, že se jedná o módní téma. Ekologie je módní téma? Opravdu? Hmmm, tak dobře, potom ale dost lidí, kteří dostali Nobelovu cenu za mír dříve, ji také dostali za módní témata, neboť podle všeho bojovali proti útlaku lidských bytostí (to bylo také ve své době módní téma), proti válce (další módní téma), a tak dále.

Jsem možná naivní, ale opravdu si představuju, že kdyby se nám (lidem) podařilo alespoň částečně vyřešit určité ekologické problémy, možná bychom tím zmírnili bídu a utrpení velké masy obyvatel naší planety (a ano, jsem si vědoma, že to zní trochu pateticky, ale jinak to napsat neumím :-))

Jak už jsem jednou psala, překvapilo mě letošní udělení ceny, ale to neznamená, že bych pana Goreho neuznávala jako člověka. A také nemyslím, že ekologie je minoritní záležitostí, kterou můžeme lehce opomíjet. Možná letošní rozhodnutí o Nobelově ceně říká, že společnost ho bere vážně. Ale jistě - to ostatní je politikum :-)

28 llukynek | E-mail | 13. října 2007 v 13:20 | Reagovat

TO Anna:

Souhlasit se mnou nemusíte, na to máte koneckonců právo. Je však pravdou, že jsem to v článku napsal trochu neomaleně a to je moje chyba, což uznávám.

Ekologie je skutečně módní téma a tohoto faktu si musel všimnout snad každý. Pokud Vy ne, zkuste se více rozhlédnout. Je to vidět i u nás např. v účasti Strany zelených na vládě nebo vůbec v jejich probojováním se do PS PČR.

Nemám nic proti Zeleným, nemám nic proti ekologii, nemám nic proti činnosti pana Gorea (no, možná něco ano). Přírodu mám rád a říká mi to hodně.

29 léklý dech | 13. října 2007 v 13:21 | Reagovat

Cena je udělena velmi správně, to pouze u nás, kdy jsme denodenně masírování stupidní krajně pravicovou rétorikou současné vlády a jejich stupidního čestného prezidenta(několika občanů) svět vnímá globalizaci a otepování za jeden z největších současných problémů dneška, kdy každý hlas významného člověka přispívá k tlaku na mega průmyslové výrobce a další, kteří denodenně ovlivňují tragickým způsobem život na této planetě. Pokud by se udělovala Nobelova cena i za nejstupidnější názor co se týče nejvyššího představitele země, musel by to ve světě jednomyslně vyhrát Klaus. Jeho diletanstské názory na globalizaci a globální oteplování naší planety  jsou vnímany v kontrastu, co je to za zemi kde tak hloupý člověk může být prezidentem.

30 llukynek | E-mail | 13. října 2007 v 13:28 | Reagovat

TO [29] léklý dech:

Nevím, jak Vy, ale já se nenechám masírovat ani zleva ani zprava. Já si svůj názor tvořím sám bez ohledu na to, co říká pan prezident.

31 quark | 13. října 2007 v 14:02 | Reagovat

Autor a mnozí ostatní patrně nepochopili, že Nobelova cena míru,není jen osobním vyznamenánám,ale také je jistým způsobem spojena s nějakými principy a hodnotami, které by neměly být nepovšimnuty světovou veřejností. Pokud se nemýlím, tak toto prestižní ocenění obdržela i organizace, která se jmenuje Lékaři bez hranic.(tedy ocenění kolektivní)

Hrubě řečeno jsou dvě cesty, ta první kterou vyznává a zosobňuje Al Gore, to znamená cesta udržitelného rozvoje s přihlédnutím k ochraně životního prostředí a nebo cesta nekontrovatelného drancování přírodních zdrojů a nerespektování přírodních zákonů a upředńostňování pouze ekonomických aspektů, která je vlastní všem krajním pravičákům a nejotřesnější příklad je Klaus, který dodnes nechápe a nedokáže se rozhodnout je - li naše planeta modrá nebo zelená a dělá ve světě jen ostudu. Skutečný představitel národa Švejků a svérázných furiantů.

32 llukynek | E-mail | 13. října 2007 v 14:08 | Reagovat

TO [31] quark:

Autor to chápe dobře.

33 quark | 13. října 2007 v 15:36 | Reagovat

Ilukynek

Jsem rád,že si rozumíme.

34 serafX | Web | 13. října 2007 v 18:25 | Reagovat

Zastávám názor, že Nobelovu cenu by měl dostat Sir Nicholas Winton.

35 llukynek | E-mail | 13. října 2007 v 18:33 | Reagovat

TO [34] serafX:

Jsem podobného názoru.

36 asd | 14. října 2007 v 11:59 | Reagovat

Lukasi a cetl jsi jen clanek na Novinkach nebo si se tomu nejak detailne venoval?

37 llukynek | E-mail | 14. října 2007 v 13:48 | Reagovat

TO [36] asd:

Vím, na co narážíte. Četl jsem článek na Novinkách, ale nebyl pro mne zdrojem informací. Svůj názor na udělení ceny bych nezměnil ani při detailním studiu Goreových aktivit.

38 asd | 14. října 2007 v 14:28 | Reagovat

koukam ze sme asi meli stejny pocit z toho clanku ze krome oznameni ze nekdo dostal NB v nem nic vic nebylo :)

39 kalfasek | E-mail | Web | 15. října 2007 v 1:14 | Reagovat

Souhlasím s Vaším názorem.

40 JK | 15. října 2007 v 8:31 | Reagovat

Cituji:

"...aby někdo získal Nobelovu cenu míru, musí pro tento mír udělat skutečně mnoho..."

Ale prosím vás. Vždy jde hlvně o politiku. Kdyby šlo o mír, jak by mohl cenu dostat arci-terorista Jásir Arafat a mnoho dalších mu podobných!

41 romana | 15. října 2007 v 10:57 | Reagovat

Upřímně řečeno, nemyslim, si, že by byli tak blbí, aby to dávali nějakýmu niemandovi. Asi pro ten mír něco udělal, ale každý tohle posuzuje jinak. Někomu není nic dost dobré, někdo má zase pocit, že Gore skutečně pomohl. To ať si v hlavě srovná každý sám.

42 kardamon | 15. října 2007 v 10:58 | Reagovat

Naštěstí autor rozhořčení nebyl přizván k rozhodování Královské akademie.

Ona se totiž Nobelova cena uděluje za významné skutky, které jsou přínosem pro lidstvo. Celé LIDSTVO, pane llukýnek. A že vyburcování světové veřejnosti k vlastní záchraně budoucnosti, takovým činem je, to se Vám zpochybnit nepodaří.

43 kardamon | 15. října 2007 v 11:00 | Reagovat

Přesné - quark 31.

44 Tony | 15. října 2007 v 13:06 | Reagovat

[43] kardamon

Ano, přesně tak.

45 Rosomák | 15. října 2007 v 19:39 | Reagovat

Vážení a milí ekologové, rád bych se vás jen zeptal jak na tom jste vlastně s matematikou, kontrétně s jejím oborem nazývajícím se statistika. Každý kdo totiž něco o statistice ví tak i zároveň ví že za nějakých cca 200 let co pozorujeme počasí se skutečně nedá vysledovat zda o jev přirozený nebo zda jde o jev závislý pouze na člověku. Chci jen podotknout že nezastávám názor že počasí je ovlivněno pouze námi to by totiž znamenalo že jsme sami sebe korunovali do pozice soudruhů sovětů, kteří jak známo poroučeli větru dešti, ale ani netvrdím že vše je v pořádku, to by bylo velmi neopatrné. Problém je v tom že nikdo není schopný skutečně matematicky dokázat jestli se jedná o jev přirozený, nebo uměle vyvolaný člověkem, to zkrátka nejde, je to nemožné, což vám dozajista potvrdí každý jenom trochu schopný matematik.

46 Tomáš Bertók | E-mail | Web | 15. října 2007 v 20:29 | Reagovat

Nechápu to.. Tato Nobelova cena patří siru Nicolasi Wintonowi a ne nějakému praštěnému režiséru, který natočí fil o globálním oteplování...To už snad i předávání Nobelových cen je zkorumpované ? Cožpak nemají lidské životy větší prioritu nežli film ? Pro Nicolase Wintona se musí sepsat petice na udělení Nobelovy ceny míru a stejně ji nedostane a tenhle..... Mno to nemá cenu řešit..

47 Tomáš Bertók | E-mail | Web | 15. října 2007 v 20:30 | Reagovat

Na závěr : JEDNOZNAČNĚ NESOUHLASÍM !

48 viktorvit | 15. října 2007 v 21:10 | Reagovat

Vážený pane Rosomák. Máte pravdu a je to jasné jako facka. Každý matematik a statistik ví, že sedmdesát milionů tun zplodin vypouštěných do atmosféry denně nemá na klima opravu, ale opravdu žádný vliv.

49 Vlastimil.Kornas | E-mail | 15. října 2007 v 21:41 | Reagovat

Všechno souvisí se vším.Změna klimatu vyvolá války o životní prostor,ten kde je ještě možné přežít  a ten,který dosud nikomu nepatří.Rusové už to "obsazením severního pólu" začali.

50 matka Z. | 15. října 2007 v 22:19 | Reagovat

O suroviny se vede už dnes krutý boj.

Al Gore podle novinových zpráv propaguje udržitelný rozvoj,

Klaus zas říká něco jiného.

Kdo z těch dvou ten boj zastaví,

kdo z nich si ocenění zaslouží?

Ani jeden. Říkám já.

51 llukynek | E-mail | 15. října 2007 v 23:36 | Reagovat

TO [50] matka Z.:

Zbytečné o tom přemýšlet, pokud ten druhý žádné ocenění neočekává.

52 šelma | E-mail | 16. října 2007 v 10:56 | Reagovat

Přijde mi hodně ujeté udělovat Nobelovou cenu kdejakému tajtrlíkovi. Tím se skutečná hodnota této ceny značně snižuje. Nobelovku beru pokud je to  za skutečý přínos pro vědu jako je fyzika, chemie apod. Ale ekonomie, mír atd. nejsou prodle mně hodné "nobelovky". To pak už i já bych ji mohl získat - směšné že?

53 llukynek | E-mail | 16. října 2007 v 18:03 | Reagovat

TO [52] šelma:

Ekonomie je pro svět životně důležitá a mír rovněž, tudíž si Nobelovu cenu zaslouží stejně jako jiné obory. Na tom, že Nobelovu cenu může získat kdokoli, nevidím nic směšného. Pokud bude jeho počin skutečně významný, tak proč ne.

54 matka+Z. | 17. října 2007 v 19:41 | Reagovat

51 Llukynek

ten první ho očekával?

55 llukynek | E-mail | 17. října 2007 v 20:50 | Reagovat

TO [54] matka+Z.:

Ten první musel být předně nominován. Nevím o tom, že by Klaus byl nominován na Nobelovu cenu. Pokud se mýlím, opravte mne.

56 Petr Bajgar | 18. října 2007 v 9:52 | Reagovat

Zato Vašek Klausů to je jinej odbjornik, tomu stačí se ráno probudit, podívat z okna a hned ví, že to s tím oteplováním nebude zas tak horké. Ještě, že ho máme na hradě, aby mohl za nás, svoje nápady volat do světa. Českej brouk Pytlík přece ukáže světu, jak to je a jak se to má dělat. Ještě, že tady máme i pracovité a šikovné Ferdy mravence, kteří opravdu umí.

57 filip | E-mail | 21. října 2007 v 4:18 | Reagovat

O světe div se, malý český člověk si vyjel na dovolenou do Jugoslavie a už je velkým cestovatelem. Naučil se pár slov anglicky, přežvýkal za pomocí slovníku úvodní článek v Timesu a už je znalec světové politiky. Někde něco slyšel o Al Gore a o Křovákovi G.W. a už dokáže zrekapitulovat celé dějiny USA. Máte snad všichni komplexy méněcennosti, protože se o vás svět nezajímá? A proč by měl, když je český národ reprezentován individui jako je Klaus, Topolánek et al. Imponuje vám, že si na českou půdu dělá nároky pár militantních omezenců Bush-ovi administrativy? Určitě ne proto aby vás ochraňovali před Putinem! Čím intensivněji se budete vzdělávat, tím spíše dojdete k poznání, že vlastně nic nevíte. Ti čeští političtí odborníci, kteří zde uveřejnili své "expertizy" o Al Gore a jeho práci by si měli nejdříve přečíst alespoň jednu z jeho nesčetných publikací aby měli trochu ponětí o ekologii a o klimatických změnách než začnou rozvíjet své scestné hypotézy.  Byli Češi už vždy tací nabo je zkazili komunisti a Klaus & Topolánek a jim podobní?

58 Honza | E-mail | 12. prosince 2007 v 1:11 | Reagovat

(42) sám jste si odpověděl, proč Albert Gore neměl tuto cenu dostat. Bývá udělována za prokazatelné a časem prověřené skutky, které jsou prospěšné lidstvu. Platí to alespoň o ostatních Nobelových cenách. Tato parodie, která byla vytvořena později a je udělována nesystémově - Jásir Arafat, by se vůbec k Nobelovým cenám řadit neměla. Ocenění přínosu pana Gora je nesmyslné, protože jeho aktivita probíhá právě nyní a ověření její prospěšnosti je otázkou pro budoucnost, i když nepříliš vzdálenou, stejně budoucnost. Tak jak byla cena udělena je obyčejnou velmi silnou podporou populárního názorového směru, a to znehodnocuje její význam.

59 llukynek | E-mail | 12. prosince 2007 v 2:13 | Reagovat

TO [58] Honza:

Souhlasím.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama