O závislosti, strachu, zbabělosti, sobectví a absolutním zoufalství (prostě o KOUŘENÍ...)

12. září 2008 v 23:33
Je nádherné ráno pozdního léta a Vy se vracíte domů. Svítí slunce a čekání na vlak si krátíte pozorováním tří maličkých ještěrek vyhřívajících se na dopoledním sluníčku. Vlak přijíždí, nasedáte a odjíždíte...

Přestupní stanice. Vystupujete. "Upozorňujeme cestující, že rychlík číslo ... ve směru ... nejede. Autobusy náhradní dopravy jsou přistaveny před staniční budovou." Výluka. Už zase! Odcházíte před nádraží. První autobus je skoro plný a působí nevábně, druhý vypadá lépe a je zcela prázdný. Zamíříte k němu. Nastupujete a vidíte řidiče s cigaretou u úst. "Snad nebude kouřit v autobuse?" říkáte si. Dveře se zavírají, autobus se rozjíždí a Váš řidič prsty levé ruky drží dýmající smotek tabáku. "Bude," zní odpověď. Dokouří jednu a dá si druhou, dokouří druhou a dá si třetí a Vy přemýšlíte nad tím, jak je tohle možné, jak si někdo může něco takového dovolit? Mlčíte. Možná proto, že víte, že něco namítnout je zbytečné. Možná proto, že při pohledu na holou hlavu Vašeho řidiče a podle druhu hudby, která jeho jízdu doprovází, máte strach. Asi je to ten strach...

Přestupní stanice. Vystupujete. "Konečně," říkáte si v naději, že se nadechnete čerstvého vzduchu. Říkáte až do chvíle, kdy zjistíte, že vystupujete do skupiny lidí, z nichž každý drží cosi v ruce, či to cosi drží mezi svými rty a s výrazem absolutního blaha a duševního orgasmu popotahuje. Vaše blaho není tak absolutní a k orgasmu jste nikdy dál neměli. Rychle proběhnout a snažit se příliš nedýchat. Nasedáte do vlaku a ten se rozjíždí...

Přestupní stanice. Vystupujete a s vědomím nedostatku času pospícháte na druhé nástupiště. Vystoupáte po schodech a první, co uvidíte, je starší pán sedící na lavičce, který v rukou mezi koleny ukrývá něco, co je Vám povědomé. A Vy znovu přemýšlíte, jak je tohle možné? Jen přemýšlíte, odpověď neznáte a mlčíte. Mlčíte a tentokrát to není strach. Tentokrát je to sprostá zbabělost něco říct a uvědomění si této zbabělosti Vás zklamává. Vlak přijíždí a Vy nastupujete a usedáte do kupé...

Zastávka. Vyhlížíte z okna a vidíte muže, jak při nastupování do vlaku nafukuje plíce, div se mu neroztrhne hrudník, ve snaze vysát ze svého cigárka co nejvíce drogy, která by alespoň na chvíli, než za pět minut zase vystoupí, utišila nepříjemné příznaky abstinence. "Doufám, že si ke mně nepřisedne," říkáte si v hlavě. "S mojí smůlou určitě ano." Dveře se zavírají, vlak se rozjíždí a z chodbičky se ozývají kroky. "Ať už někam zaleze, proboha!" Najednou se kroky zastavují a ve dveřích Vašeho kupé se objevuje osoba, která pomalu usedá. Špatně jste doufali! Sedíte, koukáte a snažíte se přijít na to, jak příliš nedýchat a přitom nezemřít udušením. Bylo by snadné vstát a přesednout si jinam. Uděláte to? Neuděláte. Proč ne? Protože jde o princip. Copak mu nevadí, že tak příšerně páchne? Nevadí. Je mu to jedno. Sedíte, mlčíte a naprosto nechápete...

Je pátek večer a Vy se chystáte s přáteli ven. "Kam půjdeme?," ptají se. "Do...," navrhujete. "Tam ne. Tam se nemůže kouřit," odpovídají. Protestujete, ale mlčíte. Mlčíte, protože víte, že nic nezměníte. Protože buď půjdete tam, kde se kouří, nebo se otočíte a půjdete domů. Vzdáváte se přeplněni zklamáním z Vašich přátel a společně s nimi odcházíte s vědomím toho nechutného pachu, jímž Vaše oblečení během večera načichne, který z Vás potáhne jako z toho muže ve vlaku a za který se budete nesmírně stydět, protože Vám... Vám to vadí a jedno Vám to není.

Jste s rodiči a sestrou na návštěvě u prarodičů. Malá kuchyňka s krásnými starými kamny, na kterých jste jako děti tak rádi pekli bramborové placky. Milá vzpomínka. Vaše sestra usedá na stoličku před kamny a zapaluje si. "Jestli chceš hulit, tak běž ven!," říkáte jí, i když pochybujete, že se tak stane, protože u těch kamen kromě ní kouřívá i Vaše babička, Váš otec, matka a možná někdy i Váš dědeček. "Všechno se netočí jen kolem Tebe," utrousí Vaše sestra na Vaši poznámku a naštvaně odchází ven. "Proč bych to tady měl dýchat?," bráníte se. "Má ale pravdu," říká Vaše babička na Vaši obhajobu, zapaluje si a odchází za sestrou. Babička, která si ale stejně u těch samých kamen příští návštěvu zapálí. Matně slyšíte, jak Vaše sestra utrousila nějakou poznámku o Vaší sobeckosti. Jen letmo to zaslechnete, ale tak hluboko se to do Vás zarývá. Je Vám to líto. Je Vám to strašně moc líto. Mlčíte. Mlčíte, protože nemáte co říct. Mlčíte a Vaše oči jsou vlhčí než obvykle...

Při čekání v ordinaci doktora si všimnete letáčku, který je věnován závislosti, kterou tak dobře znáte. Berete si jej a čtete. Když se vrátíte domů, přiděláte tenhle leták na malou nástěnku u ledničky a asi naivně doufáte, že si ho třeba někdo z Vaší rodiny přečte a začne se léčit. Druhý den tam už není... Třídíte odpad? My ano... Ano, bylo to naivní.

Vaše maminka se chystá zapálit si cigaretu. "Nekuř," říkáte jí. Bez odpovědi. Berete jí krabičku a házíte ji do koše. "Vyndej to!," říká Vám rozčíleně. "Nevyndám," odpovídáte a v tu chvíli Vám na zátylku přistane rána. Jste strašně naivní.

"Nekuř!" "Nehul!" Řekli jste to už tolikrát. Zbytečně.

Někdo z Vaší rodiny onemocněl... Čím asi tak mohl někdo onemocnět? Chce se Vám strašně křičet. Chcete všem vynadat. Říct, že to přece bylo jasné. Chcete mlátit všechny kolem sebe, chcete brečet a možná to i uděláte. Uděláte to a zjistíte, že pohled ve tvářích těch, kterým jste říkali "nekuř", je stále stejný. Stále jste to Vy, kdo je tu ten špatný, kdo je ten sobec. Nejdřív proto, že jste jim nechtěli dopřát jejich drogu, a teď proto, že se takhle chováte k nemocnému a k rodině, která prožívá jedny z posledních společných dní. "Je to ale jejich vina!!!," utěšujete se. Ale tohle nikoho nezajímá. Mlčíte. A tentokrát to není strach a není to ani zbabělost. Tentokrát je to absolutní zoufalství nad nespravedlností světa. Nad nespravedlností vlastní rodiny, podle níž nemáte právo cokoli namítat. Tentokrát propadáte absolutnímu zoufalství nad tím, jak nesmírně sobeckým člověkem jste, když jediné, co jste si nejvíc přáli, bylo, aby ti, kteří jsou Vám blízcí, s Vámi zůstali o pár dní a možná i pár let déle...

Sedíte u počítače a pročítáte si diskusi k jednomu z článků, v nemž se opět hovoří o zákazu kouření v... a nebo někde jinde. Čtete si příspěvky lidí spoutaných závislostí, kteří se odvolávají na Ústavu a bla, bla, bla, bla, bla. Směšná obhajoba. A Vás ty jejich kecy nezajímají. Nezajímají Vás a nepřesvědčí Vás. Jediné, co chcete, je poslat je všechny s těma jejich debilníma kecama do prdele. Proč? Protože Vy víte svoje...

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (195)
Zobrazit starší komentáře

101 d.o.n.i | E-mail | 17. září 2008 v 13:04 | Reagovat

Pro: Jirka/99

Autor to napsal skvěle, ale nevystihl podstatu své myšlenky. Ale mě ji dobře popsal následovně. Ale bojí se to máte pravdu, jenže kdyby se bál až moc tak by nenapsal tento blog.

102 llukynek | E-mail | 17. září 2008 v 13:06 | Reagovat

TO [99] Jirka:

Kdybych byl měkkej, tak zalezu do kouta a držím hubu. Plakat nemusím a je mi 24 let.

103 d.o.n.i | E-mail | 17. září 2008 v 13:20 | Reagovat

K autorovi

Jsem rád, že se konečně začínáme shodovat a zjišt´tji ,že máme podobné názory, ale já je vidím jako kuřák a vy jako nekuřák. A je vydět, že i vy začínáte chápat mě. Já nechci obhajovat kuřáky(ne všechny) ale nelíbí se mi odsouzení, které dostaly, protože i oni(někteří) se snaží o zlepšení situace. To je prostě o povaze a té toleranci jak jsem říkal.

104 Ernesto | 17. září 2008 v 14:19 | Reagovat

Autorovi:

Co dodat? Snad jen, že už dlouho jsem se neprodíral takovým citovým bahnem. Je spousta věcí, které mi na lidech vadí, ale buď  je přejdu, protože taky nejsem svatej(ostatně jsem taktéž kuřák) a nebo se jim postavím čelem a nějakým způsobem je vyřeším. Nevim jestli si vylejvaní srdíčka zde na blogu splní účel, na to je mam dojem lepší jedna rubrika v bravíčku:o) A co se týče té nemoci...Každej je strůjcem svého života a..........smrti.

105 Kuba | 17. září 2008 v 15:52 | Reagovat

[85] llukynek: "Alkoholik ale narozdíl od kuřáka neobtěžuje široké okolí."

To myslíte vážně? Zajděte si někdy třeba v Praze na nádraží nebo si sedněte v ranní tramvaji na sedačku, kterou pozvracel opilec vracející se z prohýřené noci. Pak možná změníte názor.

106 llukynek | E-mail | 17. září 2008 v 16:29 | Reagovat

TO [104] Ernesto:

Nemusíte se prodírat ničím, co Vám není příjemné. Ono "vylejvání si srdíčka" je to podle Vás a víc v tom nevidíte. Pro mne to má jiný význam stejně jako u ostatních mých článků.

Každý strůjcem svého života a smrti? No, nemyslím si.

107 llukynek | E-mail | 17. září 2008 v 16:33 | Reagovat

TO [105] Kuba:

Myslím to vážně a možná, kdybyste se zamyslel jen o maličko více, tak byste také pochopil, jak to bylo myšleno.

Alkoholik samozřejmě může obtěžovat své okolí. Třeba tím, co jste zde uvedl, s čímž zcela souhlasím. Na druhou stranu jsem ale ještě neviděl alkoholika, který by ke mně přišel s trychtýřem a lahví alkoholu a začal mi jej dávkovat do žaludku a tím poškozovat mé zdraví. Kdyby to někdo udělal, asi bychom se divili všichni. Když ale obdobné udělá kuřák se svojí cigaretou, jejíř kouř vydechuje v naší blízkosti, nijak zvláštní to mnohým nepříjde.

108 jaxy | 17. září 2008 v 19:10 | Reagovat

Při čtení článku jsem si vzpomněla jak jsem já jako dítě bojovala proti kouření mých rodičů.  Každou zapálenou cigaretu jsem jim vyčetla a pak pokaždé vzdorně odešla, i když dávali třeba něco napínavýho v televizi. Nevím už kolik let jsem to tak dělala, ale vím, že jsem tím našim pěkně lezla na nervy a když pak přestali kouřit ze zdravotních důvodů tak prohlašovali, že přestali kouřit kvůli mě  a běda jak mě prej uvidí s cigárem. Ale to zbytečně vyhrožovali, já jsem nikdy kouřit nezačala protože nechuť k cigaretám možná i díky rodičům zůstala. Samozřejmě jsem si to vyzkoušela abych pochopila co na tom ti kuřáci mají. Na nic jsem nepřišla.

109 veny | 17. září 2008 v 19:47 | Reagovat

Jsem nekuřák a kuřáci mně nevadí!!Spíš mně vadí ,že každej Eda jezdí autem i když nemusí a ti jsou horší než kuřáci!!

110 llukynek | E-mail | 17. září 2008 v 19:47 | Reagovat

TO [108] jaxy:

Myslím si, že je chyba, když někdo přestane kouřit až ve chvíli, kdy má díky kouření zdravotní potíže, a nebo když říká, že přestal kouřit kvůli někomu (i když i to bych ocenil). Kuřák by měl přestat kouřit hlavně kvůli sobě, protože to on sám chce, protože si uvědomuje, jak mu to škodí, a nechce si dál ničit zdraví.

Také jsem nepřišel na nic, co by mi mohla cigareta přinést pozitivního, a ani jsem to nemusel zkoušet. :o)

111 jaxy | 17. září 2008 v 19:48 | Reagovat

Jinak pasivní kouření je opravdu nebezpečné. Nemyslím, že posezení jednou za čas v hospodě může hned škodit, ale ten kdo je často s kuřákem, třeba číšníci, ti už v nebezpečí nejspíš budou. Znala jsem jednu starší paní, která umřela najednou na rakovinu plic. Nikdo nechápal, že zrovna ona. Byla zdravá, sportovala a Nekouřila. No a pak si někdo vzpomněl, že před deseti lety, kdy šla do důchodu, seděla v kanceláři asi dvacet let se silným kuřákem. Jinak ten pán už

umřel taky na rakovinu.

112 llukynek | E-mail | 17. září 2008 v 19:49 | Reagovat

TO [109] veny:

Edu jsem ještě nepotkal, takže nemohu posoudit, je-li horší než kuřák. :o)

113 llukynek | E-mail | 17. září 2008 v 19:51 | Reagovat

TO [111] jaxy:  

Já čekám, kdy k tomuhle dojde u nás. Pravděpodobnost je velmi vysoká.

Škodí jakkoli dlouhá doba, kterou je vdechován cigaretový kouř.

114 jaxy | 17. září 2008 v 20:29 | Reagovat

Napíšu ještě do třetice, a to o tom jak nekuřákům vadí smrad z cigaret. Mě samozřejmě taky vadí, ale v hospodě to ještě snesu protože jsem si tak nějak zvykla, že to k hospodě patří a vždycky můžu odejít a i na zastávce to beru, tam taky můžu poodejít stranou, ale co mi vadí nejvíc a na co si nikdy nezvyknu je to, že když si doma chci vyvětrat tak kolikrát mi tam naleze smrad od čadících sousedů. Je to docela bezmoc. Jednu chvíli tam máte čerstvý vzduch a pak najednou smrad. Zabouchnete okno čekáte až dokouří, vyvětráte a pak zase nějaký jiný začne a tak by to mohlo být pořád dokola. Děje se to dokonce i v noci. Co s tím? Tady se dá těžko radit nebo nakazovat. Zas je to jen na nás nekuřácích. Buď si zvyknout nebo nevětrat. Teď mě napadá, že by třeba byl dobrý zákon, že by musel každý než vystrčí hlavu s cigárem z okna varovně zazvonit  nějakým zvoncem a sousedé by pak měli čas si okno zavřít. :o) Zajímavý, že tímhle problémem se ještě nikdo nezabýval. Akorát jsem slyšela o jedné americké celebritě, která si obehnala dům s velkým pozemkem plotem a i u toho plotu vydala zákaz kouření.

Doufám, že mi nikdo nebude radit se odstěhovat. Kdybych mohla tak už jsem to dávno udělala.

115 llukynek | E-mail | 17. září 2008 v 20:45 | Reagovat

TO [114] jaxy:

Zajímavý návrh zákona. :o)))) Tohle asi nijak nevyřešíte.

Na zastávce stranou nechoďte, ale onu kouřící osobu pošlete někam... :o)))

116 jaxy | 17. září 2008 v 21:52 | Reagovat

TO  llukynek,

Jo, ještě že my nekuřáci jsme takové spřízněné duše. Hezky jsem jí tady díky tvému blogu ulevila :o)

117 llukynek | E-mail | 17. září 2008 v 22:19 | Reagovat

TO [116] jaxy:

Oni i kuřáci jsou duše velmi spřízněné, když se jim sahá na cigárka. :o)))))

118 d.o.n.i | E-mail | 18. září 2008 v 9:01 | Reagovat

TAk mi přijde, že zase děláte z kuřáků úmyslné vrahy. No vlastně někteří jsou. S tím kouřením z okna taky nesouhlasím, proč si ten kuřák nezapálí u sebe doma a pak nevětrá to nechápu. Ale myslím,že vaš návrch se zvoněním to mo nevyřeší protože stejně budou smradit nebo nebudete větrat.

119 llukynek | E-mail | 18. září 2008 v 12:05 | Reagovat

TO [118] d.o.n.i:

Ten zákon je spíš k pousmání. Když si představím, jak se někde v paneláku zvoní na zvonec, tak se prostě smíchu neubráním. :o))) Třeba by se k tomu zazvonění mohlo přidat i nějaké kázání. :o)))

120 d.o.n.i | E-mail | 18. září 2008 v 13:55 | Reagovat

:-)))) To by šlo ale to by  mohlo vést ke konfliktu kvůli náboženství, a taky nevím kdyby mi někdo začal ve dvě ráno zvonit a kázat než si zakouří, tak bych asi taky potom přestal bránit kuřáky. A ještě bych volal policii za rušení nočního klidu. :-)))))

121 llukynek | E-mail | 18. září 2008 v 13:56 | Reagovat

TO [120] d.o.n.i:

:o)))))))))

122 corelxt | E-mail | 18. září 2008 v 17:25 | Reagovat

priznam se, ze sem utek z puli diskuze... :)

ne ze by me nebavila, ale nejak sem zacal ztracet nit ve vlastnich myslenkach...

ad clanek.. bohuzel musim souhlasit s temer vsim. pravidelne jesim mhd a pravidelne se srazim s bezohlednymi kuraky. a pravidelne nic nerikam. na ciziho si nedovolim, nekomu ze znamych, pokud mi to vadi, vetsinou jim to reknu.

na druhou stranu (coz tady nekde zaznelo), pokud jdu s prateli do hospody, osbne jsem smiren s tim, ze se tam bude kourit (hulit je vystiznejsi :)) ackoliv jsem nekurak, v nekterych pripadech mi to proste nevadi. chci jit s kamosema na pivko a problematika koureni jde stranou.

a muzu aspon navazat na oddeleni kurackych a nekurackych prostor v restauracnich zarizenich. pokud to nejsou oddelene mistnosti s nezavislou vzduchotechnikou, je to nesmysl.

kdysi jsem vydel krasny primer...

bylo by to to same, jako by se na jedne strane bazenu curat smelo, a na druhe nikoliv (totez o obsluze, bylo by to opet to samy, jako kdyby vas sel do nemociciho bazenku zachranovat pomoceny plavcik)

ad tolerance.. ta nikam nepovede. dokud existuji lide, kteri nejsou ochotnit ctit zakladni pravidlo svobodne demokracie, ze svoboda jednoho konci tam, kde zacina svoboda dalsiho, dokud nebudou fungovat represe za prohresky, je tolerance naprosto zcestna a je to zbytecny luxus, ktery si nebude zadny nekurak dopravat.

a protoze jdu s kolegama na pivko do spravne zahuleny hospudky, tak budu pokracovat pozdeji... snad.. :)

123 llukynek | E-mail | 18. září 2008 v 19:41 | Reagovat

TO [122] corelxt:

Pod to se podespisuji. :o)

124 Reef | E-mail | 18. září 2008 v 23:01 | Reagovat

Mě příjde směšně říkat že se dusíte po cigaretovém kouří. To je demagogie a víceméně lež. Na těchto dvou pilířích stojí celé myšlenka tohoto článku.

125 corelxt | E-mail | 19. září 2008 v 8:34 | Reagovat

to reef..

omyl.

tady je prave krasne videt bezohlednost a sobeckost nekterych kuraku. vyjadreni vlastniho nazoru, ze mi neco vadi a bojuju proti tomu, podepren smysluplnym zduvodnenim neni DEMAGOGIE.

nejenom ze nam upiraji svobodu tim,ze kouri na mistech, kde je to zakazany.. nyni nam i upiraji svobodnou volbu vlastniho nazoru..

a co nam uprou priste..?

126 llukynek | E-mail | 19. září 2008 v 10:16 | Reagovat

TO [124] Reef:

Mně zase příjde směšné tvrdit mi něco, co se v článku vůbec nepíše, říkat mi, že je to demagogie a lež, a dodávat, že to jsou pilíře celého článku. Raději si ten článek přečtěte znovu a nad onou pasáží s udušením se trochu více zamyslete.

Vystupujete proti výrazu, který jste nepochopil, a smysl článku Vám zcela uniká. Nebudete náhodou kuřák?

127 Quo Vadis | 19. září 2008 v 10:48 | Reagovat

To autor (nejen):

V souvislosti s Vaším článkem se objevuje spousta příspěvků ve smyslu porušování práv ze strany kuřáků, na druhé straně (na straně  kuřáků) omezování osobní svobody. Práva, svoboda, zákony...Kdo ale opravdu a konkrétně ví a umí vysvětlit, podle kterých zákonů a práv je ta či ona strana údajně poškozována ? Já si nemyslím, že je to tak jasné a jednoduché...a tím pádem taky neni jednoduché řešení.  

Nové zákony a pravidla jsou určitě potřeba, ale nějaká alibistická řešení o zákazu kouření na veřejných prostranstvích tento problém z pohledu zdravotnictví, jak se na něj díváte Vy, určitě nevyřeší (co potom kouření v domácnostech, v soukromém autě, soukromé chaty, privátních firmách atd..?).

128 corelxt | E-mail | 19. září 2008 v 15:22 | Reagovat

to reef..

kurak nejsem, jsem striktni nekurak. pasaz s udusenim sem precetl a imho pochopil velice dobre. tuto situaci znam velice dobre z mhd, kdy vam rano vleze do tramvaje zahulenej kurak a posledni zbytky vyfukuje do vozu. (neco podobnyho mi obcas udelal kolega na sluzebni ceste, takze jsem mu byl nucen tuto zalezitost vysvetlit)

v tomto okamziku se mi chce okamzite zvracet, takze muzu akorat volit mezi udusenim, nebo pozvracenim a naslednym udusenim.

je jasne, ze s vami jako kurakem, nema cenu na toto tema debatovat, dokud nebudete schopen pochopit pojem tolerance...

a pro quo vadis... jeste jednou..

svoboda jedince konci tam, kde zacina svoboda jineho. je to tezke pochopit..?

neni zapotrebi vymlouvat se tu na pravni normy a jejich vyklad. bohate staci selsky rozum a obycejna slusnost.

bohuzel obe v teto spolecnosti chybi.

129 corelxt | E-mail | 19. září 2008 v 15:23 | Reagovat

rofl.. sem pretazenej... uz si i pletu autory jednotlivejch komentu :D

130 Quo Vadis | 19. září 2008 v 15:37 | Reagovat

To [128] corelxt:

Díky za názor.

"...svoboda jedince končí tam, kde začíná svoboda jiného..."    

To platí ve státě, společnosti, ve kterém žádné normy ani zákony neexistují nebo se nedodržují/nekontrolují .. anebo jsou určeny "třídně" ("vyšší" třídy vetší práva a menší povinnosti). Někdo používá pro takové "zřízení" trefně název "cochcárna".

Sám jste řekl, že ve společnosti chybí selský rozum a obyčejná slušnost, to s Vámi souhlasím.  Z toho bych zpětně a s ohledem na Váš názor vyvodil, že ta situace musí být tedy řešena normami a zákony.

Pokud lidé nerozumí a nedají na domluvy a dobré slovo, musíte najít jinou cestu.....a tolik možností zase neexistuje.

131 llukynek | E-mail | 20. září 2008 v 0:30 | Reagovat

TO [127] Quo Vadis:

Dovolím si zopakovat to, co již bylo mnohokrát napsáno a co napsal i corelxt...

"Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého."

To je, myslím, to první, podle čeho se musí, respektive by se měl každý člověk řídit. Jestliže svým chováním začnu zasahovat do práva někoho jiného, pak musím toto své chování ukončit a nebo se přesunout někam jinam. Bohužel musím také souhlasit s tím, že selský rozum a obyčejná slušnost je to, co tato společnost postrádá.

Tím druhým je právní úprava. Například zákazy kouření na určitých místech. Máte pravdu, že tyto zákazy problém kouření z lékařského hlediska nevyřeší. To, podle mého názoru, ani není jejich cílem. Tím je podle mne snaha chránit nekuřáky a to je velice správný první krok.

Opravdový efekt na snižování počtu lidí závislých na nikotinu může mít podle mého názoru jedině důsledná výchova, důsledné upozorňování na nemoci způsobené kouřením i velmi tvrdými způsoby, propagace způsobů odvykání kouření a snad i velmi razantní zvýšení spotřební daně.

132 llukynek | E-mail | 20. září 2008 v 0:37 | Reagovat

TO [130] Quo Vadis:

Přesně tak. Pokud se lidé nejsou schopni k sobě chovat, pak musí nastoupit zákony. V tomto případě takové, které mají chránit nekuřáky před bezohledností některých kuřáků.

133 Martin Hessler | E-mail | Web | 20. září 2008 v 16:15 | Reagovat

Jen se předhánějte v tom vašem nacistickém protikuřáckém tažení... Jen se utvrzujte vzájemně v tom,jak je potřeba ty hnusné kuřáky zahnat do lágrů,jen se sexuálně ukájejte tou stokrát omílanou propagandou proti tabáku a vykřikujte o zákazech,omezeních,zpřísněních a trestech! Jste slepí a hluší. Tady nejde o kouření jako takové,ale o utahování šroubků občanských a lidských svobod. Už te´d si nesmíte v řadě měst dát na veřejnosti ani plechovku piva,aniž by vás (za vaše vlastní peníze z daní) šikanoval nějaký zamindrákovaný pablb v uniformě obecního pohůnka. Něco takového si nedovolili ani KOMUNISTI. Příště přijde se zákazy a tresty řada na něco,co máte rádi VY-a už se těším,jak budete podrážděně kvikat,milá prasátka! A JEN TAK NA OKRAJ: NEKOUŘÍM!!! Jen nejsem intolerantní fašista jako vy.

134 Martin Hessler | E-mail | Web | 20. září 2008 v 16:19 | Reagovat

P.S.: Víte že první,kdo začal s pronásledováním kuřáků,byl Adolf Hitler - sám odnaučený kuřák? Kuřáci tabáku mu totiž nezapadali do jeho ideje zdravého,neřestí prostého "herrenvolku". A stím,že svoboda jednoho končí tam,kde začíná svoboda druhého,už jste taky trapní. to je jen hloupé,prázdné heslo,sloužící politikům a lidem jako vy k omezování a zakazování čehokoliv.Ať totiž uděláte cokoliv,vždycky se najde někdo,komu se to nebude líbit... Takže kušte a nejdřív používejte mozky,máte-li jaké,vy zakazovači z povolání!

135 llukynek | E-mail | 20. září 2008 v 19:58 | Reagovat

TO [133] a [134] Martin Hessler:

Fašista nejsem a za intolerantního se také nepovažuji. Mozek mám a velmi často ho používám a Vám bych doporučil, abyste to také někdy zkusil, než začnete někomu nadávat.

136 Danka | 20. září 2008 v 20:18 | Reagovat

pro 85

Alkoholik narozdíl od kuřáka neobtěžuje okolí?

To snad nemyslíte vážně. Šijete tady do kuřáků, jak jsem již napsala, jsem kuřačka, ale alkohol je pro mne tabu, nechutná mi a mám odpor vůči němu a hlavně vůči opilcům. Ti že neobtěžují své okolí? Ale ano a velice. Hlavně to má dopad na děti /nadávání, fyzické tresty a psychiku, ve škole a mezi dětmi jsou terčem posměchu/. Na těchto stránkách se může každý vyjádřit, ale používejme zdravý selský rozum.

137 llukynek | E-mail | 20. září 2008 v 21:18 | Reagovat

TO [136] Danka:

Používám zdravý selský rozum a právě proto vím, že nemohu říkat, že alkoholik obtěžuje své okolí stejně, jako toto okolí obtěžuje kuřák.

Zopakuji, co jsem napsal v komentáři 107...

Ještě jsem neviděl alkoholika, který by ke mně přišel s trychtýřem a lahví alkoholu a začal mi jej dávkovat do žaludku a tím poškozovat mé zdraví. Kdyby to někdo udělal, asi bychom se divili všichni. Když ale obdobné udělá kuřák se svojí cigaretou, jejíř kouř vydechuje v naší blízkosti, nijak zvláštní to mnohým nepříjde.

138 Kuřátko | E-mail | 20. září 2008 v 22:57 | Reagovat

Teda tady je to hustý,je mi z toho divno.Teda z těch nekuřáckých příspěvků.Byla jsem kuřák,skoro rok nekouřím,ale musela jsem na to přijít sama.Kouřila jsem přes 30 let a nikdy jsem si nepředstavovala,že někdy skončím s kouřením.Problémy,teda zdravotní jsem neměla a nemám.Mám tři dospělé dětí a ani jedno nekouří,ani jejich drahé polovičky.Ani můj muž nikdy nekouřil,doma jsem nekouřila,chodila jsem ven a v nekuřácké společnosti,jsem to taky vždzcky dodržela.A to jsem byla dost silný kuřák.Tím chci říct,že to nekouření není v zakazování a ve výchově v rodině.Když budou různé zákazy,kuřák si vždzcky nějaké to místečko na kouření najde.Vím o čem píšu,dělala jsem to taky tak.Ale,je lepší kouřit než chlastat a nebo brát drogy i když nikotýn je taky droga,ale ne tak strašná!A vy nekuřáci co sem píšete,prostě se kuřákům vyhýbejte a nechte je na pokoji a nebudete tak zapšklí,jak mě připadáte!

139 Deny | 21. září 2008 v 17:08 | Reagovat

no, vidím že kuřákům zase někdo jednou šlápl na kuří oko a vyjou tady bolestí nad terorem těch, kteří je nechápou, diskriminují, skoro vraždí...tím, že nekouří a tak jim to smradění pod frňák, které skalní kuřák už vlastně ani nevnímá, hrubě vadí.

Hele, lidi. Když vykouříte souseda pětiminutovým pálením pneumatik, řeší to skoro vždycky PČR.

Když ho vykuřujete 30 let cigaretama jenom proto, že si dovolil bydlet o patro výš, a jemu to vadí, tak najednou...Víte co? strčte si ty cigárka někam a dejte nám nekuřákům pokoj. Prostě nám ani nepáchněte do života:-)

140 Martin Hessler | 21. září 2008 v 17:14 | Reagovat

To: llukynek Prohlašujete že nejste fašis¨ta a že se nepovažujete za intolerantního. Uvědomte si laskavě,opakuji,že ať uděláte co uděláte,vždycky se najde nměkdo,komu se to nebude líbit. Přidal jste se k "mainstreamu" a stejně jako všichni ostatní umíte jen nadávat na kuřáky. Chybí vám tolerance k druhým a vlastní myšlení. Kdo není jako vy,toho chcete pronásledovat. právě takový přístup je vlastní fašistům! Ale proč vám vlastně promlouvám do duše... vy nechcete nic slyšet. Chcete mít v ruce bič,mlátit jím kuřáky a hnát je za ostnatý drát,mimo vaši vysněnou,čisťounkou,podle vašich představ sestavenou společnost,kde je zakázané a přísně trestané všechno,co VY nemáte rád. Přeji vám,aby se jednou podobní fašouni jao vy nesemkli proï vám,a neprosadili si pro vás nějaký ten zákazíček,trestíček neb třeba deportaci v dobytčím vagoně někam do plynové komory... Nemáte náhodou vysoký cholesterol? Neměl by tedy platit zákon,který vám zakáže jíst cokoli kromě biodynamické stravy? Neměl byste vyfásnout pokutu nebo rok vězení,kdykoli kousnete do řízku? Teď je v módě hon na kuřáky, příště můžete přijít na řadu vy. Záminka se už najde. A blbců,kteří potřebují mít svého černocha,aby se cítili bělejší,je jak vidím mezi námi dostatečná zásoba. Vy,antikuřáčtí fašouni,nadáváte na konzumenty tabáku kudy chodíte. Divíte se že se najde někdo, kdo vás má po krk a vynadá pro změnu taky vám?

141 lenka | E-mail | 21. září 2008 v 18:15 | Reagovat

Přestala jsem kouřit i když jsem byla velký závislák a kouřila mezi 20 a 30 denně. Trvalo to rok a půl, než mě přešly chutě a trpěla jsem abstinenčními příznaky.byla jsem nervozní,vzteklá,nesnesitelná, ale nezapálila si. Naučila jsem se nenávidět cigarety a zničila jsem každou cigaretu,kterou jsem jen zahlédla. Jen tak se daLO PŘESTAT. pOKUD OBRACÍTE ZLOST,PROTI,TĚM CO VÁM ŘÍKAJÍ PŘESTAŇ NEBO PROTI SOBĚ ŽE JSTE SLABOCH, PAK JE NĚCO ŠPATNĚ

142 Lenka | 21. září 2008 v 18:34 | Reagovat

JAK JSEM KOUŘIT ZAČALA- pamatuji se na partičku mých kamarádek s chlapci,jak stojí před školou a kecáme. Kdybych si nevzala cigaretu, nepatřila bych mezi ně. Musela jsem kouřit,je to zákon společnosti, nekouřit je neodpustitelné mezi mladými a nekuřák si buď zapálí nebo je vyděděncem.

JAK JSEM KOUŘIT PŘESTALA- motivací byla rozedma plic u mé matky. nemohla jsem se na to utrpení dívat. nechci dostat prozedmu, nechci už nikdy kouřit

143 Ladislav | 21. září 2008 v 18:53 | Reagovat

[140] Martin Hessler

Tak pod tohle se klidně podepíšu. Máte naprostou pravdu. A podotýkám, že jsem nekuřák.

144 Ladislav | 21. září 2008 v 18:57 | Reagovat

[137] llukynek

Váš příspěvek je pouze demagogie a hraní se slovíčky. Trvám na tom, že alkoholik obtěžuje své okolí zrovna tak, jako neohleduplný kuřák. Nebo vám nevadí sedět vedle podnapilého jedince a dýchat alkoholové výpary, které kolem sebe šíří? Potřebujete na to snad trychtýř?

145 Ladislav | 21. září 2008 v 19:03 | Reagovat

[126] llukynek

Z vaší argumentace vyplývá, že dle Vašeho názoru jsou všichni zřejmě mentálně zaostalí, nic nechápou a neumí číst. S takovým přístupem k lidem si zřejmě moc přátel nezískáte.

146 Jožo | 21. září 2008 v 20:44 | Reagovat

llukynek

Tobě vadi kuřáci, mi zas buzeranti!

Do plynu s llukynkem a ostatnima teploušama!

147 Deny | 21. září 2008 v 20:51 | Reagovat

[140] Martin Hessler, 21.9.2008 17:14

No, dobrý. Takoví jsou všichni kuřáci? Narodili jste se s cigaretou v papulce? No, jenom, že jak teda chcete obhájit kouření jako normální součást života.

Zastánci biostravy mě budou otravovat, až to začnou místo žvýkání kouřit:-)

148 llukynek | E-mail | 21. září 2008 v 22:00 | Reagovat

TO [138] Kuřátko:

Proč bych se měl vyhýbat kuřákovi? Ať se on vyhne mně.

149 llukynek | E-mail | 21. září 2008 v 22:01 | Reagovat

TO [139] Deny:

:o)))

150 llukynek | E-mail | 21. září 2008 v 22:04 | Reagovat

TO [140] Martin Hessler:

Vidím, že dobré rady, kterou jsem Vám dal v příspěvku 135, jste se nedržel. Pokud umíte jen nadávat někomu do fašounů, realizujte se někde jinde.

151 llukynek | E-mail | 21. září 2008 v 22:05 | Reagovat

TO [141] lenka:

Blahopřeji Vám k silné vůli díky níž jste byla schopna zbavit se své závislosti.

152 llukynek | E-mail | 21. září 2008 v 22:08 | Reagovat

TO [144] Ladislav:

Pokud je to podle Vás demagogie, tak ji zkuste vyvrátit.

Kolik znáte lidí, kteří zemřeli na následky pasivního alkoholismu?

153 llukynek | E-mail | 21. září 2008 v 22:10 | Reagovat

TO [145] Ladislav:

Nepotřebuji být za každou cenu s každým kamarád.

154 llukynek | E-mail | 21. září 2008 v 22:11 | Reagovat

TO [146] Jožo:

Vy jste jistě velmi inteligentní jedinec.

155 Janinka | 21. září 2008 v 22:14 | Reagovat

Sorry, ale jak to tady projíždím... Kuřáci už jsou s tím voláním po lidských právech těžce trapný.

Zkuste si to lidský právo prosadit v uhelným dole. Aspoň se po vás slehne zem až tam bouchnou plyny:-) Nebo na ponorce. Nebo na umělý družici. Tam vás s cígem pošlou ven jenom jednou:-)

Nebo si zkuste foukat vedle nerudný tunový maminy v čekárně od busu. Kdo to tam vydrží dýl:-)

Jako fakt sorry. Ale já říkám že když auta aby směly mezi lidi mají povinný katalyzéry, tak kuřáci musí mít taky:-)

156 Janinka | 21. září 2008 v 22:16 | Reagovat

[152] llukynek, E-mail, 21.9.2008 22:08

Byli dva. Jedn pil. Druhej né. Umřeli. Ne zaráz. Ten jak pil umřel pozdějc. Protože toho co nepil přejel cestou z hospy.

157 llukynek | E-mail | 21. září 2008 v 22:24 | Reagovat

TO [156] Janinka:

Zajímavý příklad. :o)))))))))))))))

158 jan tur | E-mail | 21. září 2008 v 23:08 | Reagovat

Nekouřím přes pět let, ale když čtu podobné pověsti, mám sto chutí demonstrativně opět začít s konzumací tabáku.

Zapomínáte, že EU vyplácí na pěstování tabáku dotace.

Je to legální zboží.

Pokud opravdu kouření škodí zdraví a je vůbec ble ble, co dělají pracovníci na potravinářské inspekci, na hygieně?

Tak ať se zakáže obchodování s tabákovými výrobky, stát vyplatí firmy, které s s tímto sortimentem obchodují a hotovo.

Je ale otázkou, co si zakazovači vymyslí pak?

159 omelkes | E-mail | 22. září 2008 v 10:22 | Reagovat

[140] Martin Hessler,

Dobrý den,

z Vašeho příspevku mám pocit, že problematice trochu nerozumíte. To co píšete je totiž hovadina, když ji trochu domyslíte do důsledků.

Představte si, že v klidu stojíte na zastávce a čekate na autobus. Najednou někdo příjde a začne Vás mlátit. Co by jste udělal s takovým človekem? Předpokládam, že by jste se začal bránit a možná by jste chtěl aby tento človek šel sedět.

To samé dělá kuřák tím, že si zapalí na zastávce. Akorát že to nejsou rány pěstí, ale jedy.

K Vašemu předchozímu příspěvku. Je pravda, že se to se zákazy nesmí přehánět, ale bohužel většina těchto zákazů je důsledkem těch co jako Vy nechtějí přijít ani o kapku osobní svobody. A vůbec jim nedochází, že omezují a ubližují ostatním.

[136] Danka, 20.9.2008 20:18

Zajímavé. Z Vašeho příspěvku mám pocit, že jste vůči alkoholikům netoleratní. Asi i mnohem více než jsou zdejší nekuřáci netoleratní k Vám. A když by se tu řešil problém alkoholismu, byla by jste na straně těch co chtějí bojovat proti pití.

Proč rovnou nenapíšete něco jako: tolerujte vše co dělám JÁ, ale co se mi nelibí ZAKAŽTE.  Bylo by to upřimnější.

Llukynek

Vám bych doporučil aby jste, až příšte potkáte kuřáka na zastávce, mu řekl: "Prosím, mohl by jste přestat.". Slušne, v klidu a bez hněvu a třeba to pomůže víc jak tisíc blogů zde na novinkách.

S pozdravem

Omelkes

160 Quo Vadis | 22. září 2008 v 10:40 | Reagovat

To Martin Hessler:

Sice jste mne přímo neoslovil, aleprece jen se mě Váš příspěvek 133 (a v jeho souvislosti i Vaše pozdější příspěvky) jistým způsobem týká.

Nejsem si jist, jestli znáte význam slova nacismus (fašismus), které používáte a kterým některé diskutující "častujete". Nemyslím si, že kuřáci by byli nějaký vlastní národ, lidé s podobnou barvou kůže, tělesných rysů a podobně. Najdete je ve všech národnostech, mezi lidmi vseruznych barev pleti, náboženského, politického  či jiného vyznání a přesvědčení...

Když vezmu Váš příspěvek do důsledku, označil byste nacistou nebo fašistou třeba lékaře,který Vám zakazuje pití alkoholu, když máte vážně nemocná játra nebo ledviny, nebo který Vám zakáže jakoukoliv těžší tělesnou aktivitu (třeba i sport, pokud byste ho měl rád), když zjistí nějaké onemocnění srdce nebo krevního oběhu nebo treba kloubů. Považujete to taky za omezování osobní svobody? Pokud ano a toho lékaře neposlechnete, je to Vaše věc, máte svůj život ve svých rukou. Ovšem neměl byste kritizovat a ponižovat někoho, kdo si své zdraví chránit chce.

A že je pasivní kouření škodlivé, to už bylo na několika studiích dokázáno. Pokud si někdo v takovémto případě své zdraví chránit chce, má na to mít právo. Nikdo "neháže" kuřáky do jednoho pytle, nikdo na ně nepořádá hon. Jsou mezi nimi i tolerantní a chápající. Zde se mluví o těch netolerantních, kteří kouří na místech, kde je to zakázáno nebo v situacích, kde to není zrovna žádoucí (jídelní, společenské prostory, čekárny, přítomnost dětí a pod).

Pokud někdo chce kouřit, at si kouří, ale neomezuje přitom ty, kteří to nechtějí. Tady je nutno hledat řešení ze strany politiky, nejen striktní zákony, nýbrž umožnění kouření těm, kteří to chtějí - restaurace, bary jen pro kuřáky, oddělené čekárny, třeba i vagóny s účinnou klimatizací (filtrací a pod). Jenže toto všechno není zadarmo...Kdo by to měl platit ? Otevřených otázek je spousta...

Takže zkuste vidět problémy i z jiné strany, než jen z Vašeho pohledu omezování osobní svobody.

Hezký den.

161 llukynek | E-mail | 22. září 2008 v 11:08 | Reagovat

TO [158] jan tur:

Možná se Vám může zdát, že na něco zapomínám, ale věřte mi, že tomu tak není.

Kdyby to bylo na mně a nic by mne to nestálo, okamžitě bych zakázal dovoz a prodej tabákových výrobků (určených ke kouření) nebo minimálně několikanásobně zvýšil spotřební daň na jejich prodej. Jenže na mně to není a ti, na kterých to je, nejsou ochotni se politicky naprosto zlikvidovat a navíc připravit stát o zdroj financí. Je to pochopitelné. A právě proto, že je to pochopitelné, musí se jít proti kouření postupně. Bohužel. Tedy bohužel jak pro koho.

Pokud máte chuť začít demonstrativně kouřit, tak klidně do toho. Můj názor tím ale nezměníte a zdraví budete ničit především svoje.

162 llukynek | E-mail | 22. září 2008 v 11:11 | Reagovat

TO [159] omelkes:

Díky za příspěvek. Souhlasím s Vámi. Jen když někoho vidím kouřit tam, kde kouřit nesmí, nějak se mi zvedá tlak a je těžké být klidný.

163 llukynek | E-mail | 22. září 2008 v 11:19 | Reagovat

TO [160] Quo Vadis:

Jen k těm vlakům... Vyvolalo mi to úsměv na tváři. Ve vlacích se kouřit mohlo (už nemůže, naštěstí). Často jsem jezdil IC, EC z Pardubic do Prahy či Ústí nad Labem a zpět. Část vozu byla kuřácká, část nekuřácká a tyto části byly odděleny jen dvěma skleněnými zástěnami za sedadly a přitom chodbička byla zcela volná. Kouř tak vesele procházel celým vagónem.

Další příklad je z kupéčkového vozu. Opět část kuřácká a část nekuřácká. Proč ne, že? Jen ti kuřáci tak nějak nepobrali, že by si měli zavřít dveře a že na chodbičce se nekouří.

Klimatizace či nějaké odvětrávání podle mne nic nevyřeší. Zvlášť u ČD, u kterých mám pocit, že zrušily příplatky na vlaky vyšší kvality, protože přestalo být za co připlácet, když tam často ani ta klimatizace nefunguje.

164 Quo Vadis | 22. září 2008 v 11:36 | Reagovat

To [163] llukynek:

To nesmyslné "zřízení" znám taky, ale mluvil jsem o celém vagónu pro kuřáky/nekuřáky, ne o půlce nebo jen nějaká kupé... S tím, že by se samozřejmě se zapálenou cigaretou do nekuřáckého vagónu nesmělo, ani jím procházet. Sám si umíte představit, že by to vyžadovalo nejen důslednou kontrolu, ale i postihy, neboť se vždy najdou kuřáci, kteří považují za hrdinství kouřit na místech, kde je to zakázáno.

Jak jsem řekl, existují kuřáci ohleduplní a chápající a na druhé straně ti jiní, kteří mají ze slušného požádání nebo upozornění na zákaz kouření jen srandu. Těm slušným kuřákům  by přísnější normy a zákony jistě nevadily.

Vám ty myšlenky přinášejí usměv na tvář, mě zase přivedou k přemýšlení a hledání možných řešení...a bohužel často k pocitu bezmocnosti, neboť ti, kteří s tím něco delat mohou, těm je to "šuma-fuk".

Hezký den.

165 llukynek | E-mail | 22. září 2008 v 13:01 | Reagovat

TO [164] Quo Vadis:

:o))) Souhlas. Jen si trochu rýpnu... Jak byste ty vozy poskládal za sebe, aby nikdo nebyl obtěžován?

166 Quo Vadis | 22. září 2008 v 14:46 | Reagovat

To [165] llukynek:

Na pořadí by snad nezáleželo, který vpředu, který vzadu, stačilo by, kdyby byly viditelně označené a přístup z nekuřáku do kuřáku treba jen pro průvodčího s klíčem :-)

Samozřejmě je to jen myšlenka, které by musel předcházet výzkum a pozorování (kde kolik lidí jezdí, kolik kuřáků, kolik vagónů, jestli to ma smysl atd), předem oznámeno veřejnosti/cestujícím (kde, od kdy, pravidla/případně postihy za nedodržování,...) a zkušební provoz (ne hned od začátku postihování při neúmyslném nastoupení do "špatného" vagónu - i když tady by záleželo hodně na lidech, jistě by se zase našli takoví, kteří by "neúmyslně" do "nesprávného" vagónu nastupovali nějak často :-) ).

Ani Řím nebyl postavel přes noc. Pouhým povídáním, kritizováním, nadáváním a rozčilováním se ničeho nedosáhne. Lepší nějaká řešení nabídnout a zkusit, i když třeba nebudou fungovat hned 100%. Ale kde je vůle, tam je i cesta.

To se netýká jen problémů kuřáků/nekuřáků a jejich "vedle sebe existování" v dopravě, restauracích a vůbec...

Spíš se mi zdá, že záležitosti, které by se mohly ukázat jako dlouhodobější, spojené s jistými problémy a především jako záležitosti, které potřebují jisté investice (možná že začátku i ztrátové)), takové záležitosti "odstavují" zodpovědné osobnosti "na vedlejší kolej", když už mluvíme o té dopravě :-)

167 Ladislav | 22. září 2008 v 15:48 | Reagovat

[152] llukynek

Vážený pane, myslím, že jsem svůj příspěvek napsal dost jasně a srozumitelně. Pokud ho nejste schopen pochopit, je to Váš problém.

168 Jan | 22. září 2008 v 15:52 | Reagovat

Lukynek place a place, svet je tak strasne zly, buuu, buuu.... A tak se rozhodl o tom zaplakat na svym blogu a tak to vyresit :o)

169 Ladislav | 22. září 2008 v 15:55 | Reagovat

[152] llukynek¨

Prosím, nezaměňujte pojmy. Řeč byla o tom, že alkoholici obtěžují své okolí zrovna tak jako kuřáci, každý jiným způsobem. Takže podle Vás pokud není obtěžování okolí zrovna smrtelné, je to v pořádku?

170 Ladislav | 22. září 2008 v 15:57 | Reagovat

[153] llukynek

To je opět Váš problém, jenom je mi Vás trochu líto.

171 llukynek | E-mail | 22. září 2008 v 21:11 | Reagovat

TO [166] Quo Vadis:

No, ono na pořadí docela záleží. Třeba teď se to dělá tak, že jídelní vůz je zařazen mezi vozy první a druhé třídy, aby cestující jednotlivých tříd nemuseli procházet přes vozy jiných tříd. Zařadit do toho ještě kuřácký vůz tak, aby i kuřáci mohli jít do jídelního vozu a přitom neprocházali vozy pro nekuřáky nebo aby nekuřáci nebyli nuceni při cestě do jídelního vozu procházet vozem pro kuřáky, by byl docela problém. :o))))

172 llukynek | E-mail | 22. září 2008 v 21:14 | Reagovat

TO [168] Jan:

Máte něco k tématu?

173 llukynek | E-mail | 22. září 2008 v 21:19 | Reagovat

TO [169] Ladislav:

Podívejte se, o tom, že alkoholici ohrožují své okolí stejnou měrou, jakou toto okolí ohrožují kuřáci, mne prostě nepřesvědčíte.

Jakékoli obtěžování v pořádku není a nemusí být zrovna smrtelné.

174 llukynek | E-mail | 22. září 2008 v 21:20 | Reagovat

TO [170] Ladislav:

To není můj problém a dokonce to ani není "problém". Litovat mne skutečně nemusíte.

175 Deny | 22. září 2008 v 22:50 | Reagovat

"[173] llukynek, E-mail, 22.9.2008 21:19

a

174] llukynek, E-mail, 22.9.2008 21:20

TO [170] Ladislav:"

No, když se to tak vezme...kolik požárů způsobil alkoholik, který usnul s flaškou, odhodil flašku v lese, chlastal při opravě auta, hodil flašku sousedovi do sena, nechal ležet flašku na čerstvě nalakované lavičce, spadl mu kelímek manželce do vlasů, spadla mu krabice od vína do eskalátoru...

Takže co se dá říct? Kuřák je mnohem záludnější. Hlavně proto, že se mu nedá nařídit ochranná léčba...a proto, že kouří Havel i Motejl:-)

176 llukynek | E-mail | 23. září 2008 v 11:33 | Reagovat

TO [175] Deny:

:o))))

177 nar.soc. | E-mail | 24. září 2008 v 15:04 | Reagovat

140 Martin Hessler

Vážený, snad připustíte, že jsou kuřáci a "kuřáci". Jedni jsou si vědomi, že jiné obtěžují, nepřekračují zákazy nebo se dovolí, když mají dojem, že by obtěžovali. Ty nikdo nepronásleduje, nemá totiž důvod. Pak jsou "kuřáci", bezohlední sobci, smradlaví neřádi a pakáž, která nebere na nic ohled. S těmi  se nedá jednat v rukavičkách. Jedna z každé strany, bez svědků a dobře vlepená, jim prospěje víc, než všechny zákazy dohromady.

Pokud hájíte "kuřáky" nedivte se reakcím nekuřáků, budou ještě tvrdší.

178 Ladislav | 24. září 2008 v 18:19 | Reagovat

[173] llukynek

Ale já Vás o tom přesvědčovat nehodlám. Pouze říkám svůj názor. Možná Vás přesvědčí sám život, až Vás třeba nějaký opilý řidič zmrzačí nebo připraví o život někoho Vám blízkého. V žádném případě Vám to ovšem nepřeju.

179 Ladislav | 24. září 2008 v 18:20 | Reagovat

[175] Deny

I pro Vás poznámka - viz výše: Počet smrtelných dopravních nehod pod vlivem alkoholu a jejich nevinné oběti považuji osobně za dost pádný argument.

180 Lenny | 24. září 2008 v 23:10 | Reagovat

Nenávidím přesně to, o čem se píše ve článku. U nás v rodině nikdo nekouří, mí přátelé jsou většinou také nekuřáci, ale kuřáci mi jen otravují život. Zaprvé není zrovna moc nekuřáckých podniků a pokud ano, jsou plně obsazené. A za druhé kuřáci jsou naprosto bezohlední. Už jen tím, že stále kouří na zastávkách a vůbec si s tím hlavu nelámou (což jedna paní komentovala se slovy: "no co, tak ať mě zavřou..."), v době oběda si klidně vyhulují i v restauraci - a myslím si, že by to měla být lidská slušnost a samozřejmost, ikdyž to zákon nepřikazuje, protože já u jídla opravdu ten smrad čichat nechci. Jednou jsem se dokonce pohádala ve vlakovém kupé, protože pánovi vůbec nevadilo, že nás tam sedí ještě 7dalších a kupé je nekuřácké a sebevědomě si vytáhl cigaretu. Tak jsem mu řekla, že tady se nekouří. Všichni ostatní jen koukali a nikdo nic neřekl. Když se ale se mnou začal hádat, tak se nakonec někteří přidali a zastali se. A teď v nekuřáckých vlacích kouří na záchodech, což je naprostý hnus. Aspoň je tady vidět, že kuřáci jsou většinou naprosto bezohlední. Vadí mi to. Snad konečně Evropská unie přinutí naši vládu přijmout protikuřácká opatření a pohneme se někam dál. A kuřákům přeji krabičku klidně i za tisíc! Aspoň mi pak nebudou tolik otravovat vzduch.

181 llukynek | E-mail | 25. září 2008 v 12:13 | Reagovat

TO [180] Lenny:

Zcela chápu Vaše rozhořčení. EU nás ale v tomto směru asi k ničemu nepřinutí.

S tím kouřením na záchodech vlaku je to problém, už jsem to tu psal. Průvodčí může dát pokutu a snad i cestujícího vyhodit z vlaku, ale ač jsem byl svědkem tohoto přečinu několikrát, nikdy nebyl cestující nucen předčasně vystoupit a nikdy nedostal ani pokutu. Bylo mu jen "vynadáno" a tím to skončilo. Pár nepříjemných slov jej ale od dalšího cigárka ve vlaku neodradí.

182 sarmyn | E-mail | 25. září 2008 v 15:24 | Reagovat

to: Lenka.. pěkná blbost.. když se spolužáci rozhodnout skočit z mostu taky skočíte? Syn (za týden 17) a žádný problém s odmítnutím cigarety nemá stejně jako jsem ho nikdy neměla já..

to: Hesller.. nikdo nic nezakazuje.. jde jen o ohleduplnost a ta většině kuřáků schází.. jít ráno za kuřákem po cestě je hnus.. a ten chudáček štvaný.. tomu je fuk, že to smrdí 10 metrů okolo

183 llukynek | E-mail | 25. září 2008 v 20:48 | Reagovat

TO [182] sarmyn:

Souhlas!

184 Hosamen | Web | 26. září 2008 v 23:22 | Reagovat

Už titulek je hloupý, lidé nekouří ze stejného důvodu.

Pokud jde o mne, je spotřeba cigaret závislá na počtu invektiv od lidí okolo. Takže být sám, budu bez kouření. Na druhé straně, samotného by mne kouřit nenapadlo.

Pokud jde o návykové látky, jsou dvě skupiny lidí, jedna už má prostě vrozeno, že návyk bude, jedna prostě dělá nebo odmítá, co je v okolí.

Pokud jde o tu první, člověk přestane kouřit, zvedne se mu spotřeba alkoholu, třeba z nuly, vezmete mu alkohol, začne používat narkotika. Takže pro mne je spíš otázka, co může nastoupit a nejméně škodit. Asi káva ale má to zase problém, její spotřeba postupně roste a člověk stárne.

Zase tu máte jiný problém, člověk s vysokým tlakem už tu kávu konzumuje tak dlouho, že si už neodvykne.

Generalizovat je snadné u jiných, diferencovat příčiny nedokážete, do mysli jiných nevidíte.

Na druhé straně jsem slyšel lékaře s tímto posudkem, kouření samo by bylo dokonce zdravé, nikotin je tělu prospěšný. Na druhé straně v kouření škodí dehtové látky, které jsou karcinogení a jsou součástí cigaretového kouře.

Představte si dvanáctiletého, který své kouření odůvodňuje prvním souvětím a na to druhé nebere zřetel.

185 Hosamen | Web | 26. září 2008 v 23:29 | Reagovat

[177] nar.soc.

Souhlasím, pokud kouřím tak, že obejdu dům a při tom vykouřím cigaretu a špačka hodím do koše nebo do kanálu, asi tím obtěžuju okolí méně než kolik toho za tu dobu výjde z aut. V uzavřených místnostech nekouřím.

186 zuzu | E-mail | 30. září 2008 v 15:01 | Reagovat

co je to zbabělost

187 llukynek | E-mail | 30. září 2008 v 16:36 | Reagovat

TO [186] zuzu:

Pro každého něco jiného.

188 Ladislav | 4. října 2008 v 15:31 | Reagovat

[151] llukynek

Kolik lidí zemřelo na následky pasivního alkoholismu? Domnívám se, že za pasivního alkoholika můžeme např. klidně označit nenarozené dítě, jehož budoucí matka je natolik nezodpovědná, že během těhotenství konzumuje alkoholické nápoje. Výsledkem může být nenávratné postižení plodu nebo potrat, stejně jako v případě kouření.

189 llukynek | E-mail | 4. října 2008 v 18:04 | Reagovat

TO [188] Ladislav:

Kolik lidí je závislých na alkoholu a kolik jich je závislých na nikotinu?

190 Ladislav | 4. října 2008 v 18:20 | Reagovat

[189] llukynek

Domnívám se, že v případě zmařených lidských životů není důležitý poměr alkoholici versus kuřáci, takže Vám přesné údaje neuvedu. Shodněme se ale na tom, že každá drogová závislost je pro člověka zlem a vede přes postupné huntování vlastního zdraví většinou k smrti. Ať již přímo, či nepřímo.

191 llukynek | E-mail | 5. října 2008 v 11:51 | Reagovat

TO [190] Ladislav:

S tímto souhlasit mohu.

192 petrkol | 8. října 2008 v 8:59 | Reagovat

Intolerantní a sebestředná hovada zakazovačů, jako je llukynek, jsou pro společnost daleko nebezpečnější než všichni kuřáci a feťáci dohromady.

193 llukynek | E-mail | 8. října 2008 v 21:02 | Reagovat

TO [192] petrkol:

Doufám, že jste rád, že jsem Vám umožnil se zde "intelektuálně" vyzvracet. Uklízet to po Vás nehodlám, takže to tu pro ostatní zůstane jako památka na Vás a Váš obrovský "rozumový" potenciál.

194 jani | E-mail | 9. března 2009 v 19:49 | Reagovat

Zajímavý clánek o kourení v nasem okolí a nasich blízkých. Lidem dává cigareta pocit svobody, je to bohuzel velká návyková droga, výpis prídavku, které jsou primíchaný v jedné cigarete je nad tisíce - od cokoládové prísady po pomeranc atd.ap. bez konce, které pri spalování ohnem jsou smrtelne jedované.

195 Princess | E-mail | Web | 22. března 2009 v 17:10 | Reagovat

Pěknej článek...

Ae sobci jsou kuřaci, kteří svým zlozvykem ohrožují zdraví nejen svoje ale i zdraví ostatních!

Nejvíc mě dožírá, že za tohle by mi mohl nějaký kuřák poslat do prostoru a nebo mi napsat chytrou radu " Ať si chodím do míst, kde se kouřit nesmí.." Kouří se všude! Jdu po nádraží..zákaz kouření samozřejmě...a přesto tam jsou vyřádkovaní machýrci s retkem u huby, který právě prožívají image největšího típka ..humus...:D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama