"Homofobie v žákovských kolektivech" - doplňkový výukový materiál pro základní a střední školy

2. února 2010 v 18:48

Nemálo z Vás jistě v minulých dnech zaregistrovalo informaci o vydání publikace pojednávající o homofobii a jejích projevech na základnách a středních školách. Pro některé to byla jistě informace zbytečná, pro jiné zajímavá. Někteří byli rádi a chválili takovou aktivitu, jiní zas využili příležitosti, dali průchod svému jedinečnému světonázoru a projevili to, o čem sama publikace pojednává - homofobii v její nejčistší podobě...


Publikace definuje homofobní obtěžování a šikanu a odůvodňuje, proč je nutné se tématu homofobie věnovat. Dále uvádí příčiny a projevy homofobního obtěžování a šikany, popisuje typy lidí, kteří se tohoto obtěžování a šikany mohou dopouštět, a důvody, které je k němu vedou, a rovněž identifikuje osoby či skupiny osob, které jsou homofobní šikanou a obtěžováním potenciálně ohroženy. Publikace také podává návod, jak projevy homofobie rozpoznávat, jak je řešit a zejména pak jak těmto projevům a následným problémům způsobeným homofobií předcházet.

Osobně vydání této publikace vítám (přemýšlím, nakolik jsem v tomto svém názoru ovlivněn vlastní zkušeností...). Neodpustím si však vyjádřit jistou dávku skepse nad tím, zda budou doporučení v ní uvedená skutečně v praxi realizována tak, jak by si jistě přáli její autoři a samozřejmě také já, a nebo ti, jichž se týká, jen mávnou rukou nebo dokonce před tímto problémem stejně jako před mnoha dalšími schovají hlavu do písku...

Ač určená především pedagogům základních a středních škol, i běžnému člověku může tato publikace poodhalit leccos z poměrně neznámého tématu. Může vysvětlit a pomoci pochopit hluboce zakořeněné omyly a stereotypy a tím snad alespoň trochu přispět k zamyšlení a možná i ke změně názoru.


Myšlenka: Kolik z nich si to asi přečte, než mi sem něco plácnou?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Paolo | 2. února 2010 v 19:46 | Reagovat

Je nesporné, že ve společnosti a v určité formé zřejmě i ve školách homofobie existuje. Protože samotný pojem není příliš mezi lidmi známý, není dosud problém ani veřejně definovaný. Začínat ho řešit ve školách nepovažuji za šťastnou volbu z toho důvodu, že tam tenhle problém existuje v jakési podvědomé, blíže nespecifikované podobě. Rovněž pochybuji o ochotě a způsobilosti kantorů se tohoto úkolu zhostit s žádoucím efektem. Dokonce si myslím, že rozvíření tohoto problému může vyvolat opačný výsledk.

2 caracola | 2. února 2010 v 20:41 | Reagovat

Přiznávám,že jsem dost překvapen,že homofobie je takový problém.Myslel jsem,že mladá generace je daleko tolerantnější a poučenější než tomu bývalo za mojich mladých let. S jistým potěšením zjišťuji,že ačkoliv jsem stařec,jsem názorově modernější než mladí.

3 Glosbloger | 2. února 2010 v 20:51 | Reagovat

Ve společnosti homofobie existuje a bude ještě dlouho existovat, čemuž sami přispívají homosexuálové a jejich chování. Ve školách ( a prošel jsem si jich dost ) homofobie zřejmá není, mají většinou ještě jiné starosti dané věkem a dalšími okolnostmi.

Já sám se k homofobii nehlásím, ale s požadavky homosexuálů, které se se zřejmou sebedůvěrou stupňují, nesouhlasím. Byl a jsem pro přijetí zákona o registrovaném partnerství, což vedlo mimo jiné k velké celonárodní diskuzi, ale tehdy jestli se nemýlím, byla většinová společnost ujišťována , že nebude následovat žádost o osvojení dětí a pod. A už je to tady. V tom případě se i ze mne stane homofob, protože na pokřivenou výchovu dětí se nebudu moci dívat. Nejsem věřící, ale jsem rád, že se církev stále ještě staví i proti registrovaným partnerstvím, protože její hlas je stále ještě dost závažným.Za pár let bych se ještě mohl dočkat toho, že když nebudu sympatizant, nebo dokonce homosexuál, tak budu ve společnosti něco mimo.Vím, že se mnou nebudou zejména mladí moc souhlasit, ale staré zkušenosti (tisícileté) společnosti nebyly až tak moc od věci a naše pokročilé volnomyšlenkářství by nemělo být zneužíváno. Odsuzuji veřejnou propagaci v médiích, předvádění se na ulicích a pod. Nechápu, proč má mít menšina (vyjímečná) právo znepříjemňovat život většině, která navíc po mnoha letech přijala zákony v její prospěch.

4 Glosbloger | 2. února 2010 v 21:02 | Reagovat

to:autor

Prosím zdvořile autora, aby komentář ke svému názoru nepodmiňoval čtením nějakých příruček. A pokud považujete názory jiných za plácání, tak raději nic nepište.

5 Martin | 2. února 2010 v 21:08 | Reagovat

Asi tomu pojmu Homofobie špatně rozumím - nebo naopak dobře? - ale měl jsem za to, že homofobní chování, resp. názory je chování jakékoli většiny k menšině, která je jiná. Takže se to týká všech, kteří jsou nějak jiní. Třeba brýlatí mez nebrýlatou většinou. Nebo třeba oblečení jinak. Prostě ti, kteří narušují stejnost, někdy možná stádnost. A tady jde, pane caracolo, tolerance stranou. Co asi snáší jediný slávista mezi samými sparťany.

6 Zirk | 2. února 2010 v 21:47 | Reagovat

To autor :

Nevím proč bych měl studovat nějaké příručky abych směl autorovi odpovědět. Stejně tak se povýšeně vůči ostatním chová na svém blogu  novinář pan Vrchovský, který též vyzývá aby, kdo ho chce pochopit a s ním diskutovat v oblasti politiky a ekonomiky studoval jím doporučené autory.

Zde autor přesně uakzuje kam se ve svém myšlení dostávají menšiny v jeho plřípadě homosexuálové, když jim majoritní společnost začne ustupovat tak neustále zvyšují své nároky.

Viz příklad - Registrované partnerství a nyní požadavek na osvojení dětí a to ještě  "4% muži" chtějí vychovávat chlapce. Jsem dost tolerantní ale vše musí mít své meze. To je stejné, jako cikáni křičí o rasizmju a přitom se vůči bílým chovají daloko nepřátelštěji než oni.

     Já  ať se dívám kolem sebe jak chci, tak jsem si nevšiml, že by někdo polřád něco měl proti teploušům. Oni  pořád křičí jak jsou utiskovaní, přitom je nikdo netluče, nevyhazuje ze zaměstnání a pod. Mají svoje bary a když by tam omylem člověk přišel, tak oni na něho koukají jako na exota proč tam zavítal  a mnohdy ho začnou ještě obtěžovat.

pořádají nějaké průvody s cílem si dodat tak trochu odvahu. Přitom je nikde nijak nešikanuje.

Autor na blozích patří zrovna mezi ty větčné fňukali jak na tom jsou teplouši špatně. Tak honem přijde s nějakou příručkou a chce abhy si ji každý přečetl  aby byl na jeho intelektuální úrovni.

7 Teplik | 3. února 2010 v 6:47 | Reagovat

nevím co je homofobie :-)

příručky jsou dobrý, ovšem musí je někdo vyžadovat pak ještě číst a nakonec přes všechen odpor se snažit prosadit... (Netvrdím, že tato nebyla vyžádaná)

8 Hanako | 3. února 2010 v 9:40 | Reagovat

Nebyla tato fobie

to autor - Nebyla tato fobie(nenávist,úzkost,strach) špatně definována? Neměla to být snad homosexuálofobie nebo tak nějak?  Výklad je nejednoznačný, doslovný překlad je odpor k člověku ne?

9 llukynek | E-mail | Web | 3. února 2010 v 12:47 | Reagovat

TO [1] Paolo:

Máte pravdu, že problém homofobie není příliš znám. A je to možná poněkud paradoxní, protože mnoho lidí se homofobně chová. Bohužel ale netuší, že je jejich chování nějak označováno.

Co se specifikace problémy týká, ta je, myslím, dobře uvedena právě v přiloženém materiálu. A že se začíná řešit na školách, je podle mne také dobře. Projevy homofobie mohou významně ovlivňovat dospívání dětí a mladých lidí a mohou v nich zanechat jisté následky po celý jejich život. Mělo by být, musí tedy být snahou umožnit těmto mladým lidem dospívat beze strachu, že se stanou terčem šikanování či obtěžování (ať již z jakéhokoliv důvodu).

10 llukynek | E-mail | Web | 3. února 2010 v 12:52 | Reagovat

TO [2] caracola:

I já jsem byl překvapen a to velice. A ne ani tak z existence homofobního obtěžování a šikany na školách, která se stejně jako šikana z jiných důvodů dá předpokládat.  Více překvapen jsem byl z několika článků, které jsem v nedávné době četl. Výsledky průzkumu, které poukazovaly na netoleranci na školách, mne zarazily. Na druhou stranu je mi ale jistou útěchou, že vzorek pro zkoumání nebyl reprezentativní.

11 Tenzulice. | 3. února 2010 v 12:55 | Reagovat

V zásadě nemám co dodat, můj názor je totožný s [3] Glosbloger. Já jsem pro toleranci, ale stupňováním požadavků si na sebe homosexuálové pletou bič.

12 llukynek | E-mail | Web | 3. února 2010 v 12:57 | Reagovat

TO [3] Glosbloger:

Vážený pane, nejsem si vědom, že bych svojí existencí jakkoli znepříjemňoval Váš život. Jsem člověk jako Vy a koho miluji nebo ne je něco, co do Vašeho osobního života nijak nezasahuje a nijak Vás neomezuje.

A ano, některé názory skutečně považuji za plácání. Například názory těch, kteří se vyjadřují k něčemu, co si nepřečetli, a pak tvrdí, že homofobie na školách zřejmá není, přestože přiložený dokument hovoří o opaku.

13 llukynek | E-mail | Web | 3. února 2010 v 13:03 | Reagovat

TO [5] Martin:

Dovolím si ocitovat z publikace:

"Homofobie / obava z homosexuality a homosexuálních osob, která může vést k pocitům odporu, nepřátelství až nenávisti a může se stát základem pro odmítající, zesměšňující či ubližující chování vůči homosexuálním lidem nebo vůči lidem, u nichž je homosexualita předpokládána; v současné době se pojem homofobie používá pro označení uvedených pocitů a chování vůči všem skupinám osob, které nejsou heterosexuální či se jinak vymykají genderovému řádu, tzn. gayové, lesby, bisexuální a transsexuální lidé; homofobie je sociální fenomén, který má původ v genderovém uspořádání společnosti"

a dále

"Podle některých přístupů není označení homofobie etymologicky správné (doslova znamená strach ze stejného), ani významově vhodné, protože zužuje pozornost na homosexualitu, avšak předsudky se týkají celkově LGBT."

14 llukynek | E-mail | Web | 3. února 2010 v 13:12 | Reagovat

TO [6] Zirk:

Vážený pane, pokud se chcete vyjádřit k článku, který pojednává o nově vydané publikaci a v podstatě ji doporučuje k přečtení a reakci, pak je logické, že pro objektivní názor je nezbytné se s takovým materiálem seznámit. Možná pro Vás je to nepochopitelné, ale já se skutečně domnívám, že když se k něčemu chci vyjadřovat, tak bych o tom měl něco vědět, protože pokud nic nevím, jen víceméně plácám.

Co se zbytku Vašeho příspěvku týká, článek ani diskuse není o "teplouších", jak jste nás nazval, ale je o většinou heterosexuálech, jejichž nelibost vůči odlišnosti se projevuje šikanou a obtěžováním. Ta publikace je v podstatě i o Vás.

S tím fňukáním, které zmiňujete, jste poněkud trapný (jako obvykle). Jako fňukání mi připadá Váš příspěvek. Nemůžete se smířit s přirozeným vývojem společnosti, a tak kolem sebe kopete a křičíte.

15 llukynek | E-mail | Web | 3. února 2010 v 13:13 | Reagovat

TO [7] Teplik:

Viz. příspěvek číslo 13 nebo ještě lépe zmiňovaná publikace.

16 llukynek | E-mail | Web | 3. února 2010 v 13:16 | Reagovat

TO [8] Hanako:

Výraz "homo" není pouze výrazem pro člověka, ale je používán a překládán také jako "shodný" či "totožný".

17 llukynek | E-mail | Web | 3. února 2010 v 13:19 | Reagovat

TO [11] Tenzulice:

Stupňování požadavků je logické a přirozené, byť se někomu nelíbí. Vy možná nemáte za co bojovat, protože Vám nic nechybí. Jiným ano, a tak se snaží toho dosáhnout. Tohle je proces, který jistě probíhal ve všech dobách a kulturách. Pouze se měnily cíle, kterých mělo být dosaženo.

18 Zirk | 3. února 2010 v 18:00 | Reagovat

To autor / 14/

Nevím proč bych fňukal, to že napíšu o vás jako o teplouších že neuýstále fňukáte a zvyšujete své nároky, neznamená žá já fňukám. Naopak já vám to říkám přímo a říkám že nároky  nemáte co zvyšovat. Nevím v čem bych fňukal jedině vy teplouši pořád si stěžujete že vám se ubližuje. Já si nestěžují, já říkám že je potřeba začít dělat pořádek a to se netýká jen vašich věčných nároků.

Tio že obtěžujete společnost a jistým způsobem  je méžné mít vůči vám výhradu ukazuje naplříklad poslední případ jezuitských škol v Německu. Vy chcete vychovávat chlapce, a přitom  vždy figurujete  v jejich zneužívání a to by vám společnost měla dát  přimo hračky do rukou.

     Zdůraňování vaší odlišnosti  znamená jen vyvolávat v lidech soucit. Mne neberte jako fňukajícího, spíše mne berte jako člověka kterému není radno moc křížit cestu když nemá náladu obzvlášť s těmi  věčným vašim fňukáním .

Pane  to že nemám zájem číst nějaký blábol o tom jak jste šikanovaní, to značí, že já zde nefňukám jen říkám,  že  není na místě pořád někoho zvýhodňovat. Vám se zdá stupňování vašich požadavků logické, mě zase se zda že je třeba vás zarazit a vykázat v rámci bezpečí dětí do patřičných mezí  i za cenu násilí.

19 llukynek | E-mail | Web | 3. února 2010 v 18:33 | Reagovat

[18] Zirk:

Nebudu Vám již cokoli vysvětlovat. Na člověka, který se neumí zamýšlet a který se spokojí s povrchností svého hodnocení, by to byla ztráta času. Žijte si ve své iluzi, která Vám jako jediná zůstane, protože svět kolem Vás se bez ohledu na Váš názor mění a měnit bude.

20 Zirk | 3. února 2010 v 19:16 | Reagovat

Ilukynek 19

Pokud jde o tu změnu světa, tak možná vy více žijete v iluzi než já.Všiměte si  dějiny se v jistých

periodách podobají a v současné době si všiměte, že na celém světě se více volá po tvrdé  disciplíně a pod. A že zejména pravice a také i ta krajní pravice získává moc. Já od vás nechci nic vysvětlovat já reagoval na vaše vyjádření.

Přesně to jsem čekal co je přikladné pro homosexuály - zbabělost ústup z boje, nemáte argument tak ustupujete. Toto je jedna z vlastností, kterou se velmi často odlišujete od té majority. Nic si z toho nedělejte, za to v podstatě nemůžete, protože umíte jen fňukat.

21 Tenzulice. | 4. února 2010 v 13:51 | Reagovat

[17] llukynek

Samozřejmě. Jenže se stupňováním požadavků se dostáváte do rozporu s do té doby tolerantními lidmi a jistě se nebudete divit, když se z nich stanou lidé netolerantní k vaší minorotě, se všemi důsledky z toho vyplývajícími. Inu, kdo chce moc, nemá nic.

22 Zirk | 4. února 2010 v 20:54 | Reagovat

To autor :

V roce 2009 zaznamenal  Státní zdravotní ústav největší nárůst lidí nakažených virem HIV v historii Česka - přibylo jich  157 .

Ze 157 nových případů se pohlavním stykem nakazilo  90%, z toho v í c e  jak 70% případů šlo o sexuální styk muže s mužem.  

Pak se divíte, když tvrdím, že jsem kategoricky proti tomu, aby  mužům - homosexuálům byla povolena péče o děti. Z uvedené statistiky je zřejmé, že to jsou oni, kdo mají nezodpovědný přístup k životu a zdraví a tudíž  by došlo z jejich strany též k ohrožení zdravého vývoje dítěte. Vážený pane, proč při svých manifestacích se nezaměříte na to, aby jste více jak 70 %  se nepodíleli na šíření HIV.

Pořád fňukáte  že vás většina nechápe a na druhé straně je jistým způsobem plřímo ohrožujete na životě. Tudíž to vaše myšlení je daleko od mého , které jste nazval iluzí. Já vám předkládám fakta na zakladě kterých  by měla většina vám tvrdě vymezit  rozsah vašich práv, protože jste to vy, kdo ji ohrožujete, ne ona vás. Proč vaše hnutí  nemůže podat důkazy o tom, že ze strany homosexuálů dochází  k  omezení šíření nemoci HIV.

Vážený pane až zase bude chtít někoho ohromit tak si zrovna nevolte téma jak jsou homosexuálové utiskováni, když oni vlastně utočí na životy  ostatních lidí.

23 llukynek | E-mail | Web | 4. února 2010 v 22:09 | Reagovat

TO [21] Tenzulice:

Je možné a jistě velice pravděpodobné, že další požadavky mohou být někým považovány za nepřijatelné. Jiní je ovšem budou považovat za logické a přirozené. Takhle je to vždy a se vším. Čas pak sám ukáže, k čemu se společnost kloní a co umožní.

24 llukynek | E-mail | Web | 4. února 2010 v 22:13 | Reagovat

TO [20] Zirk:

Tím, že mi budete neustále podsouvat, že fňukám, se z toho pravda nestane. Pokud máte pocit, že jsem někdy ustupoval z boje z důvodu nedostatku argumentů, obtěžujte se podívat do diskusí k jiným mým článků, jichž jste se také účastnil.

Vám nejde o argumenty, protože těch je dost a mnohokrát jste je musel slyšet, respektive mohl slyšet, ale to odmítáte. Už když jsem byl dítě, říkala mi babička: "moudřejší ustoupí, osel se utopí," takže si dejte pozor, ať neplavete moc do hloubky a stačí Vám síly také na cestu zpátky.

25 llukynek | E-mail | Web | 4. února 2010 v 22:23 | Reagovat

TO [22] Zirk:

1) Kolik z nich byli homosexuálové? (mít styk s mužem totiž nemusí znamenat, že jste homosexuální)

2) Kdo říká, že by měla být adopce povolena osobám, jejichž životní styl není takový, aby byl takový člověk schopen zajistit zdravý vývoj jemu svěřeného dítěte? To si jako myslíte, že se adoptivní rodiče neprověřují?

3) Nezodpovědný přístup k životu může mít kdokoliv. Vy jste si vybral jednu jedinou věc, kterou je HIV pozitivita, ale ostatní, byť tím může být například i kouření, zapomínáte. Ještě mi chcete povídat něco o zodpovědnosti?

4) Ke fňukání viz. příspěvek 24 první odstavec.

5) Říkáte, že někoho ohrožujeme. Opět si vybíráte jen jednu věc a na jejím základě posuzujete celou skupinu osob. Jenže to NENÍ možné. Nebo je podle Vás logické nahnat všechny heterosexuály do cel, protože někteří z nich jsou vrazi, zloději, podvodníci? Asi sotva, že? Naučte se lidi nepytlovat. Naučte se je hodnotit individuálně.

6) Pokud jste si nevšiml, tak téma článku o žádném utiskování homosexuálů není.

26 Zirk | 5. února 2010 v 20:37 | Reagovat

To Ilukynek,

problém je v tom, že ta většina má zájem likvidovat ty vrahy a pod. Ikdyž zde v Česká špatně protože byl zrušen trest smrti.

To že se nemuselo jednat o homosexuály to je váš výmysl, To je jako kdybych lříkal že ty zbývající procenta jdou stejně na vrub homoušu. To však neznamená  že jsem kategoricky proti tomu aby dva homosexuálové "muži" měli nárok na výchovu chlapců.

   Zajímavé že jste neodpověděl, proč mezi  sebou nezvládáte aktivní činnost směřující k potlačování šíření HIV. Tím nemyslím bláboly o tom, že děláte školení. Proč  jako ufňukaní spolubojovníci za práva  něco s tím neuděláte. Jinak se nebojte, umým plavat  dokonce jsem v minuálosti absolvoval docela zajímavý výcvik  a ač jste mladší, pravděpodobně by  jste pro mne nebyl žádný problém  ve vodě .

    Pokud jde o životní styl  tak zde melete úplně něco jiného , co nijak nemůže ovlivnit to že  budete noistelem HIV, Přeci nechcete tvrdit  že nositelé HIV jsou jen homouši bezdomovci a  narkomani. Dále pokud jde o životní styl tak co máte proti životnímu stylu katolických kněží , kteří  mnohdy ve velkém zneužívají děti  dané jim do péče  z hlediska vzdělání. Takové plácání, že  vy řádně žijící fňukal nemáte nikdy chůť na mládě, to jděte říkat své babičce  když už se na ní odvoláváte.

To že ustupujete, neznamená že jste moudřejší, ani jsem vás z hlediska intelektu  a vzdělání  nenapadl. Pokud jde o mne tak vysoké vzdělání mám, ale to neznamená, že o někom říkám že jsem moudřejší než on. Zde vidíte, jak jste již nakažen tou vaší myšlenkou že jste něco vyjímečného když jste homosexuál. Já vůči homosexuálům  nikdy neříkám že  jsou hloupí, já jen říkám že se jim musí stanovit meze  v djejich požadavcích a že své požadavky  si vynucují jen fňukáním  a né konkrétními činy - to je například účinný boj proti šíření HIV. Na to nejste schopen dát argument  v číslech. Pokud jde o to pytlování lidí tak vy sami se pytlujete do jednoho pytle, když  neustále zdůrazňujete že jste něco jiného a že máte mít nějaká práva. Přitom je zce jasné, že některá práva je riziko vám dát - to je aby homosexuální  "muži" měli  k výchově chlapce.

Teď mne zrovna napadlo, proč ještě místo muži  nemáte pro sebe jiný název - protože  to mě nějak nejde k sobě. Jako dva samci spolu nemůžete  plodit děti. Doufám, že se nebudete bránit  tím, že jsou páry - muž a žena, kteří též nemohou  mít děti, ale to je úplně něco jiného což  vám ač jste chytřejší  špatně dochází.

     Jen pro zajímavost, jak váš 4% spolek  vnímá ten průšvih ss těma jezuitama  v Německu. jak  do budoucna chte  dokážete ovlivnit myšlení vašich soukmenovců, aby nezneužívali  malé děti. Zjištěné případy jsou jen špičky ledovce to vám řekne každý kriminalista či státnhí zástupce.

      Pozor  nijak neomlouvám pedofilní  trestná jednání - naopak za ně by měl být v ČR daleko tvrdší postih včetně  poprav. To na mne nevytahujte.

A když už jste chytřejší, tak odpovězte vždy na vše co se ptám a ne jen na to  na co máte vyhýbavou odpověď.

Pokud jde o to kouření to sem nepleťe  to  protože to také počítám  mezi  slabosti lidí .- v  podstatě jde o nepřekonaný cucací reflex. Ono by se s tím dalo něco dělat - stačilo by aby, kuřák, který bude mít nemoc, která vzniká z důvodů kouření si začal hradit zdravotní péči, kdeyž nepřestane. To já mohu vám pak argumentovat že též nesouhlasím s tím, aby narkovamn byl bezplatně léčen a řádně pracující člověk aby si hradil část léčby. Přitom lečba narkomana či HIV pozitivního člověka je podstatně dražší než  když je člověk léčen  na běžná onemocnění.

Samozřejmě, že  nesouhlasím s kouřením, alkoholem a drogami tak také nemusím souhlasit s tím, aby  byla neustále rozšiřována práva té 4% "menšiny"

    Tak to nevzdávejte  když už patříte mezi ty "svaté bojovníky" za práva.

27 Petr Tomeš | E-mail | 5. února 2010 v 22:32 | Reagovat

"Přitom je zce jasné, že některá práva je riziko vám dát - to je aby homosexuální "muži" měli k výchově chlapce."

Právě jste se projevil jako tmář. Tvrdíte, že je něco jasné, a přitom o tématu víte velký prd.

"Existuje dost důkazů o tom, že děti vychovávané rodiči stejného pohlaví si vedou stejně dobře jako děti vychovávané heterosexuálními rodiči.  Více než 25 let výzkumů zdokumentovalo, že neexistuje vztah

mezi sexuální orientací rodičů a zdravým emočním, psychosociálním a behaviorálním vývojem dítěte. Tato data neukázala žádné riziko pro děti v důsledku výchovy v rodině s 1 nebo více homosexuálními rodiči."

http://pediatrics.aappublications.org/cgi/content/full/118/1/349

"Rodičovské schopnosti gayů a leseb a pozitivní dopad na jejich děti nejsou oblasti, kde by nepanovala shoda mezi důvěryhodnými výzkumníky. Stanoviska předních organizací expertů v této oblasti reflektují profesionální shodu na tom, že děti vychovávané lesbami nebo gayi se neliší v žádném podstatném ohledu od těch vychovávaných heterosexuálními rodiči. Žádný důvěryhodný empirický výzkum nesvědčí o

opaku." http://www.courtinfo.ca.gov/courts/supreme/highprofile/documents/Amer_Psychological_Assn_Amicus_Curiae_Brief.pdf

28 Zirk | 5. února 2010 v 23:10 | Reagovat

To 27

Asi jste též homosexuál, ale  když argumentujete těmi výzkumy, tak proč  například jsou takové  hromadné plřípady zneuživání dětí  v rámci jejich výchovy - zejména homosexuály.

Já netvrdím, že  jsem proti výchově dítěte  kdy je homosexuální pár  smíšený /žena muž, nebo dvě ženy .

Dále když jste tak vzdělaný v tomto oboru, proč jste neodpověděl na jednotlivé připomínky  které jsem měl k Ilukynek?. Opět jako on vytrhnete  jen to co se vám daří obecně  zdůvodnit.

29 Alenka | 20. května 2010 v 19:39 | Reagovat

Z téhle diskuze, mimochodem zajímavější než nahozené téma, jsem si odnesla úplně nový poznatek, že kouření je nepřekonaný cucací reflex. To je bomba!

30 S. | 27. května 2010 v 13:49 | Reagovat

Jste banda zatvrzelých skeptiků.  Nechcete vidět nové věci, raději se odkazujete na starou dobrou historii - něco funguje již statisíceletí, tak proč by se to mělo vyvýjet dále, že? Proč by dva lidé - stejného pohlaví - mohli vychovávat dítě, když existují dětské domovy?

To si vážně myslíte, že pokud by schválili zákon, který by svolil výchovu dětí homosexuálům, potom by každý takhle orientovaný člověk měl možnost vychovat dítě? Myslíte, že by se nikdo nezabýval, tím jak dotyčný žije, kolik vydělává...? A pokud jde o to, že by to s etnických důvodů nebylo přípustné - změňte společnost. Přestaňte si na nás ukazovat pohoršeně prstem.  Nemyslím, že by gayové nebo lesby rozhlašovali, že jsou něčím "víc" když tvrdí, že jsou jiní.

31 Prokutanec | 25. září 2015 v 20:03 | Reagovat

Modří zloději, co rozkradli tento stát bankami počínaje - přes vytunelované fondy, zdevastovanou ekonomiku, zlodějny v nákupech a prodej zbraní - nyní chtějí splácení svých dluhů přenést na obyčejné lidi. Všechny tyto mafiánské gaunery zodpovědné mj. za předražené státní zakázky patří pozavírat na doživotí bez možnosti předčasného propuštění.
Nemám pravdu, pane "llukynku"?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama